بازاریابی تلفنی و نکات اساسی برای اجرای مناسب آن
پرسش: میخواستم درباره مشاغلی که فقط بازاریابی تلفنی انجام میدهند کمی توضیح بدهید؛ شرکتی دارم که فروشش از طریق بازاریابی تلفنی است و هیچگونه مراجعه حضوری ندارد. از نظر شما چگونه میشود برای آن افزایش سود را تعریف کرد؟
پاسخ کارشناس: برای بازاریابی تلفنی حتما باید کارکنانی آموزش دیده و خبره استخدام شوند که قدرت مذاکره بالایی داشته باشند و بتوانند به راحتی با مشتریان ارتباط برقرار کنند. در غیر این صورت باید بازاریابها تحت آموزشهای مناسبی قرار بگیرند و بازاریابهای تلفنی در تلاش باشند که تمام نیروی خود را روی قطعی کردن فروش متمرکز کنند و این مرحله مهمترین بخش ازبازاریابی تلفنی محسوب میشود.
یکی از نکات آموزشی که بازاریابهای تلفنی باید آن را مدنظر قرار دهند این موضوع است که بیش از حد نگران بهترین زمان تماس با مشتریان نباشند، چون برای برخی مشتریان، ساعات ابتدایی کار یا حدود عصر بهترین زمان برای مکالمه تلفنی با آنهاست و برای برخی دیگر از مشتریان ساعتهای دیگر از روز؛ به همین دلیل باید با توجه به نوع کسبوکار شناختی از مشتریان خود داشته باشید و از هر زمانی برای تماس تلفنی با آنها استفاده کنید.
در این میان باید بازاریابهای تلفنی هر روزه لیستی از افرادی که با آنها تماس گرفتند تهیه کنند و در تلاش باشند هر روزه تعداد بیشتری از تماسها را منجر به فروش کنند. یکی دیگر از اقداماتی که میتوانید انجام دهید این است که برای بازاریابهایی که خروجی کار آنها بیشتر از سایر بازاریابهاست، پاداش و مزایایی را در نظر بگیرید؛ این موضوع باعث میشود بازاریابها ترغیب به فروش بیشتر شوند.این نکته را نیز فراموش نکنید که برای مذاکره با سازمانها حتما تلاش کنید با بالاترین مقام آن سازمان مذاکرات خود را پیش ببرید؛ چون معمولا این مدیران هستند که قدرت تصمیمگیری دارند.
مطالب مرتبط: