یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 19 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار(245)

توسعه مشتری محور

8 سال پیش ( 1394/4/13 )
 

پرسش: صاحب یک کسب‌و‌کار کوچک مواد‌غذایی در اردبیل هستم و می‌خواهم کسب‌و‌کارم را گسترش بدهم. به نظر چه کار کنم که روند توسعه کار بر رضایتمندی مشتریان اثری نداشته باشد؟

پاسخ کارشناس: در نظر داشته باشید که امروزه راضی نگه داشتن مشتریان یکی از سودآورترین استراتژی‌هایی است که شرکت‌های معتبر دنیا دنبال می‌کنند. یکی از اقداماتی که کسب‌و‌کارهایی که می‌خواهند مشتریان خود را حفظ کنند باید انجام دهند این است که نیروهای مناسب را استخدام کنند. شرکت‌ها جدا از اینکه تجربیات افراد را مدنظر قرار می‌دهند، باید توانایی افراد را در واکنش نشان دادن به‌موقعیت‌های خاص هم در نظر بگیرند.

658768

از طرفی در راستای این موضوع که سازمان‌ها بتوانند رضایت و عدم رضایت مشتری را متوجه شوند، باید واحد تحقیقات بازار را برای سازمان در نظر بگیرند و در این واحد با استفاده از نیرو‌های متخصص که دارای توانایی‌های بالای مشاوره‌ای و علمی هستند، تحقیقات بازار را انجام دهند که در درجه اول نیاز‌های مشتری را پیدا کنند و با توجه به مشخص شدن نیاز‌های مشتری، رضایت و نارضایتی مشتری معلوم می‌شود، سپس می‌توان براساس این اطلاعات به‌دست آمده استراتژی و برنامه‌ریزی را برای توسعه سازمان انجام داد. به‌عنوان نمونه اگر گروهی از مشتریان در مورد نحوه ارائه محصول ناراضی هستند، می‌توان در این راستا خدمات ویژه‌ای را برای مشتریان برنامه‌ریزی کرد که بتوان رضایت آنها را جلب کرد.

علاوه بر این، سازمان‌ها می‌توانند با پیگیری فروش که به‌صورت تلفنی، ایمیلی و... صورت می‌گیرد ارتباط خود را با مشتری حفظ کنند و همین موضوع باعث می‌شود هم اطلاعاتی را برای واحد تحقیقات بازار خود کسب و هم از این طریق مشتریان خود را حفظ کنند و اگر نارضایتی برای مشتریان پیش می‌آید آنها را حل‌و‌فصل کنند. در این میان ممکن است راه‌اندازی واحد‌های تحقیقات بازار و پیگیری فروش، هزینه‌های زیادی را برای سازمان به همراه داشته باشد به همین دلیل پیشنهاد می‌شود از مشاوران در این حوزه به‌صورت پروژه‌ای استفاده شود که هم هزینه کمتری را برای سازمان به همراه داشته باشد و هم به‌صورت عملیاتی بتوان این اقدامات را انجام داد.

اگر شما هم د‌‌ر کسب‌و‌کار خود‌‌ با چالشی روبه‌رو هستید‌‌، د‌‌ر صورت تمایل مشکل خود‌‌ را از طریق ایمیل business@ forsatnet.ir با ما د‌‌ر میان بگذارید‌‌ و پاسخ خود‌‌ را د‌‌ر همین بخش پیگیری کنید‌‌.

برچسب ها : کلینیک کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4SE73GzW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه