پرسش: مدیر کسب وکاری در حوزه پوشاک هستم که تولیداتم معمولا به نقاط مختلف کشور صادر میشود. همیشه سعی کردهام که شیوههای جدیدی در مدیریت اجرا کنم ولی چندان در تغییر شیوههای سنتی موفق نبودهام. در صورت امکان به من راهکارهای تازهای را پیشنهاد کنید؟
پاسخ کارشناس: سعی کنید برای گذر از مدیریت سنتی به مدیریت مدرن، کامپیوتر را وارد سیستم خود کنید. با آمدن سیستمهای کامپیوتری معنای جدیدی به مدیریت اضافه شده است. استفاده از چنین وسایلی به مدیران کمک میکند که برندهای ملی خود را به برندهای جهانی تبدیل کنند. پس برای شروع بهتر است دیگر با کاغذ و قلم خداحافظی کنید و پروژههای خود را با نرمافزارهای مدیریت پروژه بنویسید.
در این حالت به راحتی میتوانید هزینههای خرد و کلان کسب وکار خود را شناسایی و سود منطقی را تعیین کنید. نرمافزارهای مدیریت پروژه، ابزارهای کارآمدی هستند که جزئیترین عوامل اثرگذار در فروش را شناسایی و با بررسیهای آماری، روند فروش آینده را پیشبینی میکنند. سعی کنید با فضای اینترنت آشتی کنید، تا زمانی که یک مدیر با چنین فضایی آشنا نباشد، فروش موفقی نخواهد داشت.
محصول کسبوکارها باید در اینترنت معرفی شود و در شبکههای اجتماعی با ایجاد فضای لازم به آن مشتریان جدیدتری بهدست آید. از تمامی این موارد مهمتر؛ سایت اینترنتی کسبوکار است که باید همه روزه به روزرسانی شود و مخاطبان به راحتی با دسترسی به اطلاعات مورد نیاز با کسبوکار احساس نزدیکی بیشتری کنند. چنین سایتهایی امکان ارتباط شبانهروزی را با مشتریان فراهم میکنند و در این میان یک کانال ارتباطی مناسب نیز به مشتریان کمک خواهد کرد. مدیران امروزی باید دائم از طریق ایمیل با مشتریان در ارتباط باشند، وقتی مشتری حس کند که مدیر مستقیما ایمیل ارسالی آن را پاسخ میدهد، مطمئنا حس خوبی به او منتقل میشود و به وفادار شدن آن کمک بسزایی خواهد کرد. علاوه برموارد گفته شده داشتن یک پایگاه اطلاعرسانی درست و آرشیو کامل از اتفاقات روز کسبوکار به مشتریان کمک خواهد کرد. تمامی موارد گفته شده به یک مدیر به روز نیاز دارد تا بتواند همه نکات را مدیریت کند.
* اگر شما هم در کسبوکار خود با چالشی روبهرو هستید، در صورت تمایل مشکل خود را از طریق ایمیل business@ forsatnet.ir با ما در میان بگذارید و پاسخ خود را در همین بخش پیگیری کنید.