شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

در آغاز کار آفرینی

10 سال پیش ( 1393/8/24 )
پدیدآورنده : سلطان حسین فتاحی  

سود، بهره‌وری و درآمد در ابتدای فعالیت کارآفرینی صفر است، اما در مرحله شروع به تدریج افزایش می‌یابد. نیازمندی‌های مرحله ایجاد کسب‌وکار عبارتند از خلاقیت و ایده، منابع مالی، انسانی و شناخت فرصت‌های بازار. اما خروجی‌های مرحله ایجاد عبارتند از مأموریت و حوزه کسب‌وکار. به عبارت دیگر، در این مرحله کارآفرین دقیقا می‌داند در چه حوزه‌ای باید فعالیت و از چه فرصت‌هایی در بازار استفاده کند.

در ضمن در این مرحله خلاقیت و ایده و نیز منابع لازم برای ورود به کسب‌وکار دارای اهمیت هستند. در مرحله شروع کسب‌وکار، سود کسب‌وکار ناچیز است، اما کم‌کم افزایش پیدا می‌کند. ویژگی‌های این مرحله عبارتند از‌ آغاز رسمی فعالیت‌ها، برنامه‌ریزی، تأمین سرمایه اولیه، بازاریابی و تیم‌سازی.

در مرحله شروع، چرخه تولید آغاز می‌شود و کارآفرین باید برای محصولات خود بازاریابی کند. سود کسب‌وکار در مرحله رشد، افزایش چشمگیری پیدا می‌کند و البته پیش از دستیابی به این رشد و افزایش سود، خطر ورشکستگی نیز وجود دارد. آنچه به عنوان ویژگی‌های اصلی در مدل برای این مرحله آمده عبارتند از‌ تغییر در استراتژی بازار، احساس رقابت با سایر تولیدکنندگان و انتقال رهبری از فرد 

به گروه. به عبارت دیگر، کارآفرین در این مرحله برای آنکه بتواند جایگاه کسب‌وکار خود را در بازار پیدا کند، باید در استراتژی بازار خودبازنگری نماید تا راه نفوذ در بازار را باز کند. در این مرحله، دیگر کارآفرین نمی‌تواند همه کارها را خود انجام دهد و از افراد دیگر کمک می‌گیرد.

در مرحله تثبیت کسب‌وکار، سود و درآمد تقریبا ثابت می‌ماند یا تغییر اندکی می‌کند. زیرا رقابت افزایش می‌یابد، بازار اشباع می‌شود، میزان فروش و درآمد ثابت می‌ماند. در این مدل بر لزوم برنامه‌ریزی برای آینده و ادامه حیات و بقای سازمان تأکید شده است.

همچنین در این مدل آمده است که در مرحله تثبیت باید برای پیشرفت سازمان زمینه‌سازی شود و برای مقابله با نوسانات بازار، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد. در مرحله تثبیت نیز احتمال ورشکستگی و زیان‌ده شدن کسب‌وکار وجود دارد. در مرحله نوآوری یا افول، کسب‌وکار به یکی از دو سرنوشت رشد یا شکست دچار می‌شود. در این مدل بر لزوم توجه به نوآوری یا خرید نوآوری‌های دیگران در این مرحله تأکید شده است.

به عبارت دیگر، مرحله تثبیت تا همیشه ادامه نمی‌یابد و شرکت‌هایی که به نوآوری توجه نمی‌کنند، کم‌کم افول خواهند کرد و سپس دچار نابودی می‌شوند. بقای سازمان و نیز پیشرفت و توسعه آن تنها در صورت دستیابی به نوآوری است. با دستیابی به نوآوری، سازمان مجددا رشد می‌کند و سطح درآمدها و سود و بهره‌وری آن ارتقا می‌یابد. 

ادامه دارد...

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/MBqftiaw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه