استفاده از خودروهای بدون سرنشین هنوز هم ایده رایجی محسوب نمی شود. بسیاری از برندها در زمینه استفاده از خدمات این حوزه اقدامات بسیار زیادی انجام داده اند. گوگل و اوبر از جمله بزرگترین برندهای فعال در این عرصه محسوب می شوند. برند والمارت در تازه ترین اقدامش استفاده از کامیون های فاقد راننده در مسافت های کوتاه را مدنظر قرار داده است. بر این اساس کامیون های این برند برای توزیع سفارش ها و مواد اولیه به شعبه های مختلف والمارت از فناوری های پیشرفته برای هدایت خودکار بهره مندی خواهند شد. این امر نوآوری بسیار مهمی از سوی والمارت محسوب می شود.
بسیاری از برندها برای استفاده از وسایل حمل و نقل بدون سرنشین برای مدت زمانی طولانی در تلاش برای کسب مجوزهای لازم بوده اند. نکته جالب اینکه اغلب برندهای موردنظر موفق به اخذ مجوزهای موردنظر نمی شدند. با این حساب نوآوری برند والمارت در نوع خودش ستودنی است. این امر بیانگر سطح بالای ایمنی فناوری هدایت خودرو به صورت خودکار از سوی والمارت است.
کاهش هزینه های حمل و نقل سفارشات همیشه جزئی از برنامه های والمارت بوده است. مهمترین مسئله در این میان افزایش تمایل والمارت برای اجرای این پروژه در طول دوران کرونایی است. این خرده فروشی در طول یک سال گذشته مشکلات مالی بسیار زیادی را تجربه کرده است. برهمین اساس برای مدیریت مالی مناسب اقدام به کاهش هزینه های جانبی اش کرده است. یکی از حوزه های اصلی کاهش هزینه والمارت بخش بازاریابی و تبلیغات است. این برند برای مدت زمانی طولانی در عرصه بازاریابی حضور کمرنگی داشته است.
استفاده از کامیون های بدون راننده برای والمارت از نظر مالی مزیت های بسیار زیادی به همراه دارد. پروژه فعلی برند در مسافت های کوتاه مورد توجه قرار گرفته است، با این حال در صورت توسعه سریع پروژه امکان افزایش دامنه پوشش کامیون های بدون راننده وجود دارد.