با توجه به این امر که مدیرعامل فولکس واگن اعلام کرده است که برند تسلا 5 سال از سایر خودروسازها جلوتر است، به نظر می رسد که هیچ شانسی برای رقابت با این برند محبوب، وجود ندارد. با این حال برای جلب توجه بازار، همواره راهکارهایی وجود دارد. در این راستا فولکس واگن قرار است تا برای خودروهای برقی خود، 2 سال شارژ رایگان را در نظر بگیرد تا افراد بیشتری به سمت خرید، ترغیب شوند. بنا بر اخبار منتشرشده این استراتژی قرار است که برای جدیدترین محصول آنها که تا چند هفته دیگر رونمایی خواهد شد، به اجرا گذاشته شود.
نام این خودرو ID 4 بوده و بسیاری از تحلیلگران این استراتژی را کاملا هوشمندانه توصیف کرده اند، با این حال نکته ای که ممکن است باعث شکست این طرح شود این است که برخی از افراد از برق خانگی برای شارژ اتومبیل های خود استفاده می کنند. به همین خاطر نیز ممکن است برای این دسته از افراد، چنین طرحی جذابیت لازم را نداشته باشد. درواقع نکته ای که کاملا مشهور است این است که فولکس واگن برای رقابت جدی تر، باید به دنبال تنوع دادن به طرح های خود باشد. در غیر این صورت ممکن است هزینه ها در این زمینه، با نتایج موردانتظار، همراه نباشد. به هر ترتیب باید دید که این محصول جدید، قدرت به چالش کشیدن ارزشمندترین برند خودروسازی حال حاضر جهان را خواهد داشت؟