قابلیت استوری اگرچه اولین بار در سال 2013، توسط اسنپ چت معرفی شد، با این حال در حال حاضر مورد استفاده اکثر شبکه ها قرار گرفته است. با این حال نکته جالب استفاده از آن توسط اسپاتیفای است. علت این امر نیز به این خاطر است که این پلتفرم، یک شبکه اجتماعی نبوده ولی قرار است که خوانندگان، از چنین امکانی برای ارتباط بهتر با طرفداران خود، برخوردار شوند. این امر به معنای آن است که سایر کاربران، نمی توانند چنین قابلیتی را داشته باشند. این اقدام در حال حاضر مراحل آزمایشی خود را سپری می کند. درواقع با واردشدن به صفحه اصلی و جست و جوی پلی لیست مخصوص کریسمس، شاهد آن خواهید بود که بخشی جدید تحت عنوان مشاهده استوری ها، اضافه شده است.
در این راستا ظاهر این بخش، کاملا شبیه به قابلیت استوری در اینستاگرام است. حال باید دید که این طرح جدید تا چه حد می تواند نظر کاربران را به سمت خود جلب نماید. در این راستا برخی این اقدام را ناامیدکننده و بیانگر نابودشدن خلاقیت می دانند. درواقع به عقیده این دسته از مخالفان، بهتر است که به جای تقلید، هر شبکه به دنبال ارائه اقداماتی منحصر به فرد باشد.