تیم اجرایی نایک به تازگی خبر خرید استارت آپ داتالوگ را به طور رسمی تایید کرده است. این امر به معنای خرید یک استارت آپ حوزه فناوری اطلاعات و مدیریت ابرداده ها از سوی شرکت ورزشی نایک است. خرید موردنظر در طول یک دهه اخیر امر عجیبی در عملکرد نایک محسوب نمی شود. برنامه اصلی نایک افزایش توان استفاده از اطلاعات کاربردی برای ارائه خدمات بهتر است. بدون تردید هیچ مشتری و کارشناس حوزه کسب و کاری انتظار استفاده حرفه ای نایک از اطلاعات پیچیده بازار را ندارد، با این حال نایک در زمینه توسعه کسب و کارش به کوچکترین نکات نیز توجه نشان می دهد.
جان دوناهو، مدیرعامل برند نایک، در مورد خرید استارت آپ داتالوگ بر روی کمک این شرکت به بهبود استفاده نایک از اطلاعات کاربردی و هوشمندترشدن خدماتش اشاره کرده است. یکی از اهداف اصلی خرید داتالوگ تقویت ارتباط مستقیم میان نایک و مشتریانش است بنابراین در طول سال های پیش روی نیاز نایک برای همکاری با برنامه های واسطه ای در شبکه های اجتماعی یا به طور کلی فضای آنلاین کاهش شدیدی خواهد یافت. این امر علاوه بر صرفه جویی در هزینه های برند موجب تاثیرگذاری بهتر بر روی مشتریان نیز خواهد شد.
داتالوگ چهارمین خرید بزرگ نایک در طول سال های اخیر محسوب می شود. برنامه کلی نایک کاهش نیاز به بازاریاب های مستقل در زمینه کسب و کارش است، با این حساب شاید در سال های آینده نیز تعداد بیشتری از استارت آپ های حوزه مدیریت اطلاعات و بازاریابی از سوی نایک خریداری شود.