برند نستله در زمینه خرید کسب و کارهای نوپا و ایجاد تحول اساسی در آنها دارای شهرت بسیار زیادی است. این برند در تازه ترین اقدامش از خرید برند اسنشیا واتر رونمایی کرده است. برند اسنشیا در حوزه تولید آب معدنی و انواع آب های دارای مکمل های ویتامینی فعالیت دارد. معامله خرید این برند از سوی نستله در سال 2020 به ارزش 192 میلیون دلار نهایی شده است. رونمایی از این اقدام نوعی نمایش سلطه نستله در بازار مواد غذایی و آب معدنی محسوب می شود.
نستله از زمان شیوع کرونا اقدام به ایجاد تغییرات اساسی در نحوه کسب و کارش کرده است. خبر خرید اسنشیا واتر درست پس از انتشار اخباری مبنی بر فروش مجوعه برندهای تولید آب معدنی اش در آمریکای شمالی، شامل پولند اسپرینگ، دیر پارک و پیور لایف، رسانه ای شد. ارزش مجموعه برندهای فروخته شده از سوی نستله در طول ماه های اخیر رقم خیره کننده 4.3 میلیارد دلار را شامل می شود. استراتژی نستله در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی بازارهای تازه با سرمایه گذاری بر روی کسب و کارهای نوپاست.
فروش مجموعه برندهای آمریکای شمالی نستله در راستای ایجاد فضای بیشتر به منظور سرمایه گذاری بر روی سایر استارت آپ ها در آستانه پیشرفت صورت گرفته است. استراتژی نستله تلاش برای فروش برندهای زیرشاخه اش با میزان نهایت رشد است بنابراین امکان توسعه برندهای تازه برای این غول عرصه مواد غذایی فراهم خواهد شد.
یکی از سرمایه گذاری های اصلی نستله در طول سال های اخیر مربوط به افزایش سهمش در بازار ایالات متحده است. بر این اساس نستله از دست بسیاری از برندهای قدیمی و زیرمجموعه اش به منظور ایجاد فضایی تازه رها شده است. این استراتژی از نظر بسیاری از کارشناس های بازاریابی و برندسازی همراه با ریسک های بسیار زیادی است، اما در عین حال موفقیت احتمالی این استراتژی به معنای افزایش توانایی نستله برای تعامل با مشتریان گسترده تر خواهد بود.