شرکت موزا میت یکی از کسب و کارهای فعال در زمینه توسعه تولید و عرضه گوشت های سلول بنیاد محسوب می شود. این برند نخستین بار در سال 2013 همبرگر دارای گوشت سلول بنیاد را عرضه کرد. نخستین جذب سرمایه این شرکت هلندی در همان سال با 10 میلیون دلار صورت گرفت. نکته جالب در این میان جذب سرمایه موزا میت در طول هشت سال اخیر به ارزش کلی 85 میلیون دلار است. بدون تردید این میزان از جذب سرمایه برای چنین کسب و کاری حیرت انگیز است.
براساس اعلام موضع رسمی شرکت موزا میت، سرمایه گردآوری شده از سوی این شرکت در راستای توسعه فرآیند تولید و استفاده از گوشت های سلول بنیاد صورت خواهد گرفت. این امر تحول قابل ملاحظه ای در بازار فست فود و رستوران داری ایجاد خواهد کرد. بسیاری از گروه های مدنی اعتراض های جدی نسبت به استفاده از گوشت حیوانات دارند. این امر بیشتر با ادعاهای زیست محیطی و حمایت از حیوانات صورت می گیرد. اکنون توسعه استفاده از چنین گوشت هایی برای بسیاری از فعال های محیط زیست خبر خوشی محسوب می شود.
بسیاری از مشتریان نسبت به استفاده از گوشت سلول بنیاد تردیدهای جدی دارند. این امر شامل تردید نسبت به کیفیت و تاثیرات جانبی استفاده از چنین محصولی است. مهمترین نکته در این میان آزمایش های فوق تخصصی موزا میت بر روی گوشت های سلول بنیادش است بنابراین نگرانی در زمینه تاثیرات استفاده از چنین گوشت هایی مطرح نیست. مهمترین نکته در این میان تقویت همکاری با رستوران های مهم از سوی موزا میت و دیگر توسعه دهندگان تولید گوشت های سلول بنیاد است. اخیرا سنگاپور به عنوان نخستین کشور استفاده از گوشت های سلول بنیاد در رستوران های مختلفش را شروع کرده است. این امر شروعی برای خدمات پردامنه این برند در عرصه های مختلف محسوب می شود. بدون تردید در آیندهای نزدیک استفاده از گوشت های برند موزا میت و دیگر شرکت های مشابه توسعه قابل ملاحظه ای خواهد یافت. این امر به معنای افزایش سرمایه گذاری در چنین حوزه هایی نیز خواهد بود، با این حساب در آیندهای نزدیک استفاده از گوشت های سلول بنیاد بدل به عادتی رایج در میان مردم کشورهای مختلف خواهد شد.