مایکروسافت به عنوان دومین برند بزرگ آمریکا (بعد از اپل) تنها چند روز پس از انتشار شایعه برنامه این شرکت برای سرمایه گذاری عظیم در بیت کوین، این موضوع را حداقل در کوتاه مدت رد نمود. درواقع به نظر می رسد که این شرکت تمایل داشته باشد که استراتژی ای مشابه تسلا را پیاده سازی نماید که سرمایه گذاری 1.5 میلیارد دلاری بر بیت کوین داشته و تبلیغات ایلان ماسک برای این ارز دیجیتال، باعث شده است تا با رشدی فوق العاده همراه باشد. درواقع این برند هم اکنون جایگاه ششم ارزشمندترین برندهای جهان را به دست آورده است که در اختیار تسلا قرار داشت.
در این راستا حمایت عجیب ایلان ماسک باعث شده تا این نظریه قوت پیدا کند که خالق ناشناس بیت کوین همان ایلان ماسک است. در این فهرست اپل جایگاه اول را در اختیار دارد و سایر برندها شامل: آرامکو، مایکروسافت، آمازون و آلفابت هستند. حال باید دید که پس از تسلا، آیا ابربرند دیگری نیز بر روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری خواهد کرد؟ پیش بینی ها حاکی از آن است که در صورت تداوم این روند، بیت کوین حتی می تواند طی تنها یک سال دیگر، جایگاه اپل را نیز به دست آورد. همین امر می تواند باعث شود که اپل و سایر برندها به دنبال راهکاری برای کاهش سرعت رشد این برند نوظهور باشند.