کریسمس برای بسیاری از مردم به معنای زمانی برای تعطیلی کسب و کار و اندکی تجدید روحیه است. اگرچه بسیاری از برندها شرایط مسافرت و استراحت کارمندانشان در طول کریسمس را تسهیل می کنند، اما امسال ماجرا به طور دیگری روی داده است. براساس گزارش موسسه آماری مین تک، هزینه سفره شام کریسمس برای خانواده های اروپایی به طور متوسط 8.1 درصد، در مقایسه با سال گذشته، افزایش یافته است. این امر به معنای موجب تورم و تاثیر منفی اش بر روی تعطیلات کریسمس است. همچنین باید به شمار قابل ملاحظه نیروهای تعدیل شده شرکت های بزرگ و کوچک نیز توجه نمود. این امر به معنای بحران بیکاری در میان شمار قابل ملاحظه ای از خانواده ها خواهد بود.
سفره خانواده های اروپایی برای شام کریسمس نیز از بحران کرونا در امان نمانده است. براساس گزارش مین تک، هزینه تهیه گوشت به طور میانگین 19 درصد در کشورهای اروپایی افزایش یافته است. وضعیت تنقلات نیز در این میان چندان جالب نیست. این حوزه نیز با افزایش 13.2 درصدی فشار مالی قابل ملاحظه ای بر روی خانواده ها ایجاد می کند.
یکی از امیدواری ها در زمینه کاهش هزینه های مربوط به کریسمس گوشت و لبنیات گیاه پایه است. این محصولات به طور قابل ملاحظه ای در مقایسه با نمونه های طبیعی شان ارزان تر هستند. خوشبختانه بحران کرونا تاثیری بر روی قیمت گوشت و لبنیات گیاه پایه نداشته است بنابراین در سال 2021 یکی از گزینه های اصلی برای شمار بالایی از خانواده ها شامل چنین محصولاتی خواهد بود. براساس گزارش موسسه مدیوم، 60 درصد از خانواده های آمریکایی در واکنش به تغییر قیمت ها و همچنین بحران اقتصادی ناشی از کرونا سبد خریدشان برای کریسمس را تغییر داده اند. این امر مشکلات قابل توجهی برای برندها به همراه خواهد داشت. اگر میزان فروش در طول کریسمس کاهش قابل ملاحظه ای داشته باشد، وضعیت شرکت ها به مراتب بدتر از اوضاع کنونی خواهد شد.