شیوع ویروس کرونا برای تعداد حدودی از حوزه ها، زمینه رشد بسیار بالایی را به همراه داشت. در این رابطه صنعت بازی سازی، یکی از آنها بوده و این امر باعث شده است تا این حوزه حتی از صنعت سینما و انواع مسابقات ورزشی نیز سودآورتر شود. درواقع اگرچه این دو صنعت در اثر کرونا با تعطیلی هایی مواجه شدند، با این حال این مسئله برای بازی ها اتفاق نیفتاده و قرنطینه خانگی، منجر به استفاده به مراتب بیشتر نیز شده است. به همین خاطر نیز بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که به این حوزه باید توجه به مراتب بیشتری شود. تحت این شرایط حتی ممکن است شاهد همکاری فیلمنامه نویسان مطرح جهان، برای افزایش کیفیت داستان بازی ها نیز باشیم.
در این راستا نکته جالب دیگر این است که بازی های موبایلی، بالاترین سرعت رشد را داشته و به همین خاطر فعالیت در این زمینه نیز سود تضمین شده ای را به همراه خواهد داشت. نمونه های موفقی نظیر Among Us، این نکته را به اثبات رسانده است که حتی با پایین ترین گرافیک نیز می توان به محبوبیت جهانی دست پیدا کرد. تحت این شرایط به نظر می رسد که برای برندهای مطرحی نظیر اپل و آمازون که در صنعت سینما نیز حضور پیدا کرده اند، این بخش به مراتب سودآورتر خواهد بود. با این حال این آمار بدون شک پس از پشت سر گذاشتن شرایط سخت حال حاضر، تغییراتی را پیدا خواهد کرد، با این حال نمی توان از سرعت رشد بسیار بالای صنعت بازی سازی، چشم پوشی کرد. در این راستا فراموش نکنید که رقابت در این حوزه کمتر از صنعتی نظیر سینما است. این امر فضا را برای شروع و رشد سریع، مهیا کرده است، با این حال فرصت طلایی موجود، ممکن است تا 2 سال دیگر از بین برود.