برند کوکاکوکا در تازه ترین تصمیم گیری کلان خود اقدام به تعدیل 2200 نیروی خودش در بازار ایالات متحده گرفته است. این تصمیم با توجه به تاثیر منفی بحران کرونا بر روی وضعیت عرصه کسب و کار روی داده است. براساس آمار رسمی کوکاکولا این برند تا پایان سال 2019 به طور دقیق 86.200 کارمند در سراسر دنیا داشته است. براساس برنامه تازه این برند با توجه به کاهش شدید درآمد در دوران کرونایی باید علاوه بر 2200 نیروی تعدیل شده در گام نخست، در حدود 1500 نیروی دیگر نیز تعدیل شود.
بدون تردید بسیاری از برندها در طول یک سال اخیر شرایط مالی ناگواری را تجربه کرده اند. کوکاکولا در بخش قابل ملاحظه ای از سال گذشته در برابر تعدیل نیروی کار مقاومت کرد، اما در نهایت راهکاری به جز اتخاذ رویکرد تعدیل نیروی کار پیدا نکرد. این امر شاید برای برخی دیگر از برندهای بزرگ نیز روی دهد. پیش بینی تیم مدیریت کوکاکولا کاهش هزینه های این برند از 550 میلیون دلار در سال به 350 میلیون دلار براساس تصمیم اخیر است. اگر این پیش بینی درست از آب درآید، بخش قابل ملاحظه ای از مشکلات مالی کوکاکولا در طول دوران کرونا حل خواهد شد.
بدون شک تعدیل نیروی کار راهکاری بلندمدت برای کوکاکولا نیست. وقتی نیروی کار یک برند کاهش پیدا می کند، توانایی اش برای حضور در بازارهای جهانی نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، با این حساب به احتمال فراوان در بلندمدت شاهد افزایش دوباره تعداد نیروی کار کوکاکولا در ایالات متحده و دیگر بازارهای بین المللی خواهیم بود. بدون تردید مدیران ارشد این برند تمایلی برای واگذاری بازارهای بزرگ به رقبای شان ندارند.