بازاریابی محتوایی يا بازاريابى از طريق محتوا يكى از روش هاى نوين بازاريابى است. هدف اصلى اين نوع بازاريابى انتشار محتواى ارزشمند درباره كالا و خدمات كسب و كار از طرق مختلف است.
اگر صاحب كسب و كار محتواى ارزشمند( نه محتواى تبليغاتى) را به صورت دائم در اختيار مشترى قرار دهد، در آنها حس اعتماد و تعلق خاطر ايجاد و فروش بيشترى تجربه مى كند. كسب وكارهايى كه خواهان رشد و پيشرفت هستند بايد بازاريابى محتوايى خود را با استراتژى كسب و كارشان همسو كنند .
نمودار زير يك راهنماى كامل براى كسب وكار شماست. ريشه هاى مستحكم و قوى (زيرساخت IT، SEO و تجزيه و تحليل) براى داشتن تنه درخت قدرتمند (وب سايت) ضرورى است. چنين وب سايتى می تواند سنگينى فعاليت ها را در رسانه هاى اجتماعى تحمل كند.
اين راهكارها اثر مثبتى در فروش شما خواهد داشت و كسب و كار شما را به رهبر بازار تبديل خواهد كرد.