طی 10 سال اخیر، اسپاتیفای به خوبی موفق شده است تا خود را به عنوان بهترین برند در زمینه اشتراک پادکست مطرح نماید. با توجه به این امر که تقاضا در این زمینه با رشد بسیار خوبی طی چند سال اخیر همراه بوده است، آمازون نیز با خرید شبکه واندری، از امروز فعالیت خود را شروع کرده است. بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که این اقدام در راستای رقابت با اسپاتیفای بوده و طی سال های آینده این شرکت می تواند به رقیب سرسختی تبدیل شود.
در بیانیه رسمی اگرچه اشاره ای به رقم این انتقال نشده است، با این حال بر عدم تغییر روند اقدامات تاکید شده و به نظر می رسد که حداقل تا چند ماه آینده، حتی شاهد تغییرات جزئی هم نباشیم. با این حال به نظر می رسد که طرح اصلی، قرار گرفتن آن در کنار بخش موسیقی این شرکت است. این امر می تواند به تکمیل اقدامات و جذب مخاطبان بیشتر، منجر شود. حال باید دید که این خرید مهم، تا چه حد می تواند نتیجه بخش باشد. در این راستا ممکن است اسپاتیفای و سایر برندهای فعال در این زمینه، تصمیمات جدیدی برای مقابله با این رقیب نوظهور اتخاذ نمایند.