سطح بالای انتظارات آمازون از کارمندانش بارها در تحقیقات نشان داده شده، اما یک گزارش جدید نشان می دهد نه تنها این شرکت دائما فعالیت کارمندان انبارهایش را تحت نظر دارد بلکه یک سیستم نظارتی مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده که در صورت نیاز قادر به اخراج آنهاست.
به گزارش دیجیاتو، یک سخنگوی آمازون با تایید بر اینکه سال گذشته بیش از 300کارمند تاسیسات بالتیمور این شرکت به دلیل بهره وری پایین اخراج شده اند، از افت نسبی تعداد کارمندان اخراجی بخش آمریکای شمالی این شرکت خبر داد.
سیستم نظارتی آمازون متغیری به نام «زمان استراحت» را اندازه گیری می کند که نشان می دهد هر کارگر چه زمانی به استراحت یا فعالیتی غیر از کار مشغول بوده است. فشار این موضوع روی کارمندان به حدی بالاست که برخی از آنها اعلام کرده اند برای جلوگیری از دریافت اخطار حتی استفاده از سرویس بهداشتی را هم کنار گذاشته اند. چندی پیش تعدادی از کارمندان مسلمان این شرکت نیز در دفاع از حق شان برای نماز خواندن تجمعی اعتراضی برپا کرده بودند.
این سیستم نظارتی در صورتی که یک کارگر انتظارات آمازون را برآورده نکند ابتدا شروع به اخطار دادن کرده و در صورت نیاز می تواند بدون دخالت انسان اقدام به اخراج فرد کند؛ هرچند آمازون مدعی است اپراتورها می توانند کنترل سیستم را به دست بگیرند. این شرکت همچنین اذعان کرده برای کارکنانی که به اهداف تعیین شده نمی رسند برنامه های آموزشی در نظر گرفته است.
منتقدان آمازون را شرکتی توصیف می کنند که به جای افراد تنها به اعداد و ارقام اهمیت می دهد. بسیاری از کارکنان این شرکت گزارش می دهند به دلیل بررسی فعالیت شان توسط هوش مصنوعی خودشان نیز حسی مانند روبات ها پیدا کرده اند.
به گزارش خبرنگار بیزینس اینسایدر، سطح بالای انتظارات آمازون به کارکنان انبارهای این شرکت محدود نمی شود بلکه بسیاری از راننده ها نیز اعلام کرده اند برای تحویل بسته های بیشتر مجبور به زیرپا گذاشتن بسیاری از قوانین رانندگی می شوند و حتی در محله های شلوغ هم از سرعت شان نمی کاهند.