بدون شک صنعت گردشگری با بیشترین آسیب ناشی از انتشار جهانی ویروس کرونا، مواجه شده است. در این راستا یکی از برندهای فعال در این حوزه، ابربرند Airbnb است که در زمینه اشتراک مکان اقامتی، فعالیت دارد. درواقع این شرکت موفق شده است تا صنعت هتلداری را وارد چالشی جدی نماید. با این حال این شرکت نیز در روزهایی خوبی به سر نمی برد. به همین خاطر بنیانگذار آن آقای برایان چسکی اخیرا از برنامه های خود برای گذر از این بحران و مواردی احتمالی در آینده صحبت کرده است که می تواند به ترندی برای سایر برندهای فعال در این حوزه، تبدیل شود.
نخستین اقدام این است که این شرکت وارد بازار بورس شود تا بتواند از این طریق برخی از هزینه های خود را پوشش دهد و برای به اجرا درآوردن طرح های جدید، با کمبود بودجه مواجه نباشد. این طرح احتمالا تا چند هفته دیگر عملی خواهد شد. در کنار این موضوع، گسترش محدوده فعالیت، از دیگر مواردی است که می تواند کاملا نتیجه بخش باشد. درواقع تک محصولی بودن برای هر کسب و کاری یک ریسک بزرگ خواهد بود. در این راستا اگرچه هنوز مشخص نیست که چه حوزه های دیگری مدنظر این شرکت قرار دارد، با این حال بنا بر شایعه ها، به نظر می رسد که ایجاد یک پلتفرم برای اتصال گردشگران به یکدیگر و سفرهای گروهی آنها که می تواند در هزینه ها صرفه جویی شدیدی را به همراه داشته باشد، یکی از طرح های اصلی خواهد بود.
مطلب مرتبط: مدیرعامل Airbnb آینده صنعت گردشگری را پیش بینی کرد
نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بحران مالی ناشی از کرونا، اکثر افراد را درگیر خود کرده و این امر باعث می شود تا قدرت خرید افراد کاهش پیدا کند. تحت این شرایط سفر، جزو اولویت افراد نخواهد بود. در نهایت اقدام آخری که در دستور این شرکت قرار گرفته است تعدیل نیرو در کنار نظارت بیشتر بر روی رعایت پروتکل های بهداشتی، می تواند تمایل افراد برای سفر کردن را افزایش دهد. درواقع به نظر می رسد که برای اقامتگاه ها، پروانه رعایت اصول بهداشتی صادر خواهد شد. حال باید دید که این طرح ها، تا چه اندازه می تواند همراه با نتایج مثبت باشد.