آمازون تاکنون با باکس های Fire TV در بازار تلویزیون حضور داشت و حتی تلویزیون های مجهز به سیستم عامل Fire OS را هم با همکاری تولیدکنندگان دیگر به بازار عرضه کرده بود، اما حالا برای نخستین بار تلویزیونی را با برند اختصاصی به بازار عرضه کرده است.
به گزارش دیجیاتو، این شرکت که اخیرا روی گسترش فعالیت هایش در بازار رو به رشد هند تمرکز کرده، اولین تلویزیون را در دو مدل ۵۰ و ۵۵ اینچی و تحت برند «آمازون بیسیک» راهی بازار این کشور کرده است. آمازون با توجه به اینکه کاربران هندی به محصولات پرچمدار علاقه کمتری دارند تلویزیون هایش را با قیمت ۴۱۰ دلار برای مدل کوچکتر و ۴۸۰ دلار برای مدل دیگر عرضه می کند و مشخصات دستگاه نیز همان چیزی است که از تلویزیونی با این قیمت انتظار می رود.
هر دو مدل مذکور از نمایشگر LED با وضوح 4K، نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز و زاویه دید ۱۷۸ درجه ای بهره برده و از HDR 10 و دالبی ویژن پشتیبانی می کنند که به افزایش کیفیت تصویر کمک می کند. سیستم عامل نصب شده روی دستگاه ها Fire OS 7 است و امکان استفاده از ریموت صوتی الکسا نیز وجود دارد اما از رابط کاربری جدید Fire TV خبری نیست.
از دیگر مشخصات تلویزیون آمازون می توان به اسپیکرهای ۲۰ واتی سازگار با دالبی اتموس، ۳ پورت HDMI 2.0، درگاه های USB 3.0 و USB 2.0 و پردازنده ۴ هسته ای ۱.۹۵ گیگاهرتزی اشاره کرد.
این شرکت احتمالا در آینده نزدیک از نسخه های ارزان تر این دستگاه ها با رزولوشن 1080p و 720p نیز رونمایی خواهد کرد که به افزایش هرچه بیشتر فروش در هند منجر می شود. .هنوز مشخص نیست که آمازون برنامه ای برای عرضه این دستگاه ها در کشورهای دیگر دارد یا خیر اما علی رغم استفاده از برند آمازون بیسیک بسیاری از مشخصات این دو دستگاه با مدل های قبلی که تحت برندهای دیگر عرضه شده بود، یکسان است.