در حال حاضر اینستاگرام قابلیت جدیدی را آزمایش می کند که براساس آن موقعیت مکانی دقیق کاربر را با شبکه اجتماعی فیس بوک به اشتراک می گذارد. نکته قابل توجه اینجاست زمانی که این اپ را باز نکرده باشید هم این اتفاق رخ خواهد داد.
به گزارش «جین مانچون وانگ»، خبرنگار وب سایت TechCrunch این ویژگی به صورت آزمایشی در تنظیمات اینستاگرام قرار گرفته و کاربر می تواند آن را فعال یا غیرفعال کند. این قابلیت به فیس بوک اجازه می دهد که یک سابقه یا تاریخچه ای از موقعیت های دقیق کاربران تهیه کند.
به گزارش دیجیاتو، این کمپانی مدعی شده که ویژگی جدید موجب می شود شناخت بهتری درباره محیط پیرامون کاربر فراهم آید و بدین شکل تبلیغات کاربردی تری برایش به نمایش گذاشته شود. به همین دلیل این ویژگی زمانی که از آن استفاده نمی کنید هم قادر خواهد بود موقعیت شما را دریافت کرده و تجربه کاربری بهتری به ارمغان آورد.
این ویژگی تنها دو هفته پس از استعفای بنیانگذاران اینستاگرام یعنی کوین سیستروم و مایک کریگر یافت شده است. در آن زمان گفته شده بود که این دو نفر از افزایش کنترل و اعمال نفوذ زاکربرگ روی محصولات این شرکت خسته شده بودند و از این می ترسیدند که اینستاگرام با مجموعه اصلی فیس بوک ادغام شود.
از دخالت های گفته شده می توان به این گزینه ها اشاره کرد؛ برای مثال زمانی که عکسی را از اینستاگرام در فیس بوک به اشتراک می گذارید دیگر ارجاع این شبکه بالای پست نمایان نمی شود یا اینکه اکنون یک اعلان نشانه گذاری شده بارها کاربر را به استفاده از اپلیکیشن فیس بوک دعوت می کند.
حال با توجه به اینکه دیگر بنیانگذاران اینستاگرام بر نحوه اجرای روزانه این شبکه اجتماعی نظارت ندارند، به نظر می رسد شاهد افزایش نفوذ های فیس بوک به اینستاگرام باشیم چرا که انتخاب مدیرعامل جدید یعنی آدام موسری به زاکربرگ کمک می کند تا سیاست های خود مبنی بر اعمال نفوذ و کنترل کامل اپلیکیشن های مستقل را با آزادی عمل بیشتر به اجرا درآورد.