هفته گذشته بنیانگذاران اینستاگرام پس از آنکه این شبکه اجتماعی را به ارزشمندترین خرید فیس بوک تبدیل کردند، از سمت های خود استعفا دادند. حال فیس بوک سعی کرده با انتصاب فرد جدید سریعاً روال موجود را به حالت عادی بازگرداند. از این رو کمپانی یادشده آدام موسری یکی از پیشکسوتان شبکه های اجتماعی را به عنوان مدیر جدید اینستاگرام معرفی کرد.
به گزارش دیجیاتو، آدام موسری کار خود در شبکه های اجتماعی را در سال ۲۰۰۸ میلادی به عنوان طراح محصول آغاز کرد و ۱۰ سال است در همین حوزه فعالیت دارد. او پیش از آنکه به مدیریت اینستاگرام برگزیده شود، نایب رئیس محصول این شبکه اجتماعی بود. حتی پیشتر نیز معاونت بخش اخبار و تیم رابط کاربری فیس بوک را برعهده داشته است.
«کوین سیستروم» و «مایک کریگر» در سال ۲۰۱۰ اینستاگرام را توسعه داده و دو سال بعد آن را به قیمت یک میلیارد دلار به فیس بوک فروختند. سیستروم و کریگر از آن زمان به عنوان مدیرعامل و مدیر فنی ارشد این کمپانی مشغول به فعالیت بودند، حال این دو نفر پس از انتصاب موسری به عنوان جایگزین طی بیانیه ای رسمی اعلام کردند:
«ما خوشحالیم که رهبری شبکه اجتماعی خود را به فردی می سپاریم که سابقه زیادی در طراحی دارد و می تواند روی سادگی و هنر این پلتفرم تمرکز کند. علاوه بر این او اهمیت وجود انجمن های عمومی را عمیقاً درک می کند. این اصول و ارزش ها از ابتدا برای اینستاگرام اهمیت زیادی داشت و خوشحالیم که فردی لایق قرار است روش مان را در این شبکه اجتماعی ادامه دهد.»
مدیر جدید اینستاگرام قرار است روند فعالیت کاری خود را به کریس کاکس، سرپرست محصولات فیس بوک گزارش دهد. از نظر کارشناسان او منطقی ترین گزینه برای هدایت اینستاگرام به شمار می رود چراکه تجربه زیادی در هدایت فیس بوک کسب کرده و با مخاطبین جوان نیز آشناست. به همین دلیل می تواند به راحتی از ظرفیت های این شبکه اجتماعی استفاده کرده و آن را به بازاری مناسب برای تبلیغ محصول تبدیل کند.
به نظر می رسد با استعفای بنیانگذاران اینستاگرام، زاکربرگ و موسری می توانند مستقیماً نحوه فعالیت شبکه اجتماعی یادشده را کنترل کنند و یکپارچگی بیشتری میان اینستاگرام و فیس بوک ایجاد کنند.