مشاور وزیر و رئیس مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد به لزوم استفاده از ظرفیت های فضای مجازی برای حمایت از تولید کالای ایرانی اشاره کرد و گفت بدون شک رونق کسب و کارهای دیجیتال نیز در سایه حمایت و مصرف کالای ساخت داخل رقم خواهد خورد.
سید مرتضی موسویان در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، با اشاره به نامگذاری سال جاری با شعار «حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی»، تاکید کرد: پرهیز از خرید کالای خارجی باید مدنظر همگان بوده و به صورت یک اصل مهم همواره مورد توجه قرار گیرد.
به گفته موسویان برای ایجاد اشتغال و کاهش شمار بیکاران باید از راه های مختلف زمینه های توسعه تولید در داخل کشور را مهیا کرده و از این راه حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای نوپا در فضای مجازی را در دستور کار و فعالیت ها قرار دهیم.
رئیس مرکز فناوری اطلاعت و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد در ادامه به اهمیت فرهنگ سازی در حمایت و استفاده از کالای ایرانی ساخت داخل کشور اشاره کرد و اظهار داشت: فرهنگ سازی در حمایت و بازار سازی از کالای ساخت داخل یکی از بهترین راه های حمایت از تولید کالای با کیفیت و رقابتی است ازاین رو بر این باوریم با ایجاد زمینه ها و زیرساخت های لازم می توان مسیر جوانان سراسر کشور را هموار کرده و شاهد بروز و ظهور و مصرف هرچه بیشتر کالاهای ایرانی نه تنها در سطح داخل بلکه در عرصه بین الملل باشیم.
موسویان همچنین خاطرنشان کرد: بی شک مردم ایران اسلامی با خرید محصولات و کالاهای ایرانی نه تنها گامی موثر در افزایش تولیدات خواهند داشت بلکه با تامین نیاز داخلی می توانند حضوری پررنگ در رقابت و توسعه و افزایش صادرات کشور داشته باشند.
دبیر بخش رسانه های دیجیتال جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران ساخت با تشریح بخش مربوط به این مرکز و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: با حمایت استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان گام های روبه جلو در جهت کارآفرینی با رویکرد ایجاد کسب و کارهای جدید در فضای مجازی مبتنی بر اقتصاد برداشته شده است.