ادوبی مذاکرات خود را برای خرید شرکت Marketo، فعال در زمینه نرم افزارهای بازاریابی مبتنی بر سرویس های ابری، به صورت جدی پیگیری می کند.
به گزارش آمازون، فعالیت در زمینه سرویس های ابری، به محل رقابت و قدرت نمایی شرکت های بزرگ دنیای فناوری تبدیل شده است. در این میان، ادوبی نیز قصد دارد با خرید شرکت های کوچکتر حاضر در این بازار، سهم خود را نسبت به رقبای بزرگی همچون مایکروسافت و اوراکل افزایش دهد. شرکت Marketo جدیدترین هدف مالک فتوشاپ در این بازار است. این شرکت، اپلیکیشن های بازاریابیB2B عرضه می کند که پتانسیل کمک به کسب و کار ادوبی در بخش بازاریابی را دارد.
شرکت سرمایه گذاری Vista Equity Partners Management دو سال پیش، شرکت مارکتو را به مبلغ ۱.۸ میلیارد دلار خرید. گزارش ها حاکی از آن است که ادوبی در صورت نهایی شدن قرارداد، مبلغی بسیار بیشتر از این رقم به شرکت مالک پرداخت خواهد کرد. البته هنوز قیمت مورد مذاکره این دو شرکت مشخص نشده است.
منبع این گزارش که نمی خواست نامش فاش شود، اعلام کرده که هنوز نمی توان در مورد نهایی شدن مذاکرات این دو شرکت، اظهار نظر کرد. در این میان شرکت های ادوبی و ویستا نیز از اظهار نظر در مورد این خبر خودداری کردند.
ادوبی که در حال حاضر ارزش بازار ۱۳۰ میلیارد دلاری دارد، در ۸ فصل گذشته، درآمدی بیش از پیش بینی تحلیلگران بازار داشته است. سهم عمده این افزایش درآمد، ناشی از فروش بالای سرویس های بخش Digital Media بوده که محصول پرچمدار ادوبی یعنی Creative Cloud در آن قرار دارد.
ادوبی که در سن خوزه کالیفرنیا قرار دارد، پیش از این نیز فرصت های خود برای خرید شرکت های مشابه را بررسی کرده است. آنها در ماه مه، قرارداد خرید شرکت خدمات تجارت الکترونیک مجنتو را نهایی کردند. مجنتو از شرکت سرمایه گذاری Permira به مبلغ ۱.۶۸ میلیارد دلار خریداری شد. هدف از خرید این شرکت، بهبود فعالیت و بازار بخش Experience Cloud بوده است.