مایک منلی که به تازگی عنوان مدیرعاملی گروه خودروسازی فیات کرایسلر را به دست آورده و جایگزین سرجیو مارکیونه فقید شده است؛ برنامه های متنوعی برای توسعه FCA دارد.
به گزارش زومیت، گروه خودروسازی فیات کرایسلر اتومبیلز (Fiat Chrysler Automobiles) پس از انتصاب مایک منلی به عنوان مدیرعامل جدید، در حال انجام تغییراتی در کادر مدیریت خود است. به گزارش اتوموتیو نیوز از نشست اخیر سهامداران گروهFCA، مدیرعامل جدید در حال آماده سازی مجموعه ای از تغییرات در میان مدیران ارشد شرکت است.
برجسته ترین این انتصاب ها از خود مایک منلی شروع می شود که مدیریت برندهای جیپ و رم را حفظ کرد؛ همچنین سرپرستی امور مناطق اروپا، خاورمیانه و آفریقا که قبلا توسط آلفردو آلتاویلا انجام می شد و پس از ارتقای منلی به ریاست از سمت خود استعفا کرد، به مایک منلی ۵۴ ساله رسید.
منلی علاوه بر سمت مدیرعامل و مدیر برندهای سازنده کامیون، به طور مستقیم بر منطقه آمریکای شمالی نظارت می کند؛ همان طور که سرجیو مارکیونه، مدیر پیشین فیات کرایسلر (معمار ادغام (FCA چنین کاری انجام داد. حالا، سوال بزرگ این است که آیا او طبق ساختار رهبری مارکیونه عمل می کند یا با شیوه ای متفاوت به مدیریت می پردازد.
مارکیونه معاونان ارشد خود را در سمت های متعدد استفاده می کرد؛ به عنوان مثال، رید بیگلند علاوه بر مدیریت فروش ایالات متحده و کانادا به امور هر دو برند آلفا رومئو و مازراتی رسیدگی می کرد. استیون بیم به سرپرستی تمام برندهای سازنده خودروی سواری گروه FCA، از جمله فیات کرایسلر، دوج و SRT می پرداخت.
در نمودار درختی رهبری سنتی فیات کرایسلر، هر کدام از این برندها به طور معمول توسط یک مدیر اجرایی متفاوت نظارت می شود؛ از جمله این موارد می توان به امور مالی، تولید، بازاریابی و بازار های منطقه ای اشاره کرد. انتظار می رود که مایک منلی تا پایان ماه جاری میلادی، تیم مدیریت خود را به طور کامل اعلام کند.