مدیرکل آموزش های فنی و حرفه ای استان ایلام از آموزش 617 هزار و 345 نفر ساعت از آغاز امسال تا پایان تیرماه خبر داد و گفت: اشتغال از راه آموزش حاصل می شود و آموزش پول و سرمایه گذاری می خواهد.
دکتر «رضا نصری» با حضور در ایسنا، با تبریک هفته مهارت های فنی و حرفه ای اظهار کرد: آموزش فنی و حرفه ای به عنوان متولی آموزش های غیررسمی در استانی مانند ایلام که نیازمند مهارت آموزی است گام های بلندی برداشته، اما موفقیت این سازمان مستلزم همکاری سایر دستگاه ها و مخصوصا خانواده ها است.
وی گفت: مسئولان و خانواده ها باید بدانند نزدیک ترین مسیر به اشتغال کسب مهارت است و فرد می تواند با سه تا چهار ماه و با صرف هزینه اندک می تواند برای خود و دیگران شغل ایجاد کند.
مدیرکل آموزش های فنی و حرفه ای استان ادامه داد: به دلیل شرایط بازار کار و عدم وجود بخش خصوصی قوی دانشگاه ها در مقابل دانشجو عقب نشینی کرده اند و این امر سبب شده فارغ التحصیلان از حداقل مهارت برخوردار باشند و نتیجه آن نیز وجود فارغ التحصیلان بیکاری است که حتی در مهارت پیش پا افتاده ای مانند ICDL می لنگند خانواده ها و مسئولان را نگران کرده است.
نصری با اشاره به شرکت فنی و حرفه ای استان در هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت و افت عملکرد در کسب مدال نسبت به دوره پیشین گفت: در استان به دلیل عدم وجود بخش خصوصی قدرتمند و ضعف بنیه مالی و عدم حمایت واقعی مسئولان ارشد استان نتوانستیم اردوی خوبی پیش از مسابقات برگزار کنیم در حالی که اولین مدال تاریخ را در مسابقات جهانی مهارت را یک ایلامی کسب کرده بود.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل عدم کسب موقعیت در مسابقات ملی مهارت تغییرات بنیادین در المپیاد و تغییر نگاه به المپیاد جهانی است که در آن از تجهیزات المپیاد جهانی استفاده می شود و ما نتوانستیم تجهیزات مورد نیاز را فراهم کنیم چون قبل از شروع المپیاد نیاز به تجهیزات را طی نامه ای به مسئولان اعلام کردیم و در سفر دکتر ربیعی به ایلام نیز این نیازها منعکس شد اما این بی پاسخ ماند.
نصری تاکید کرد: بازار آینده بازار دانشگاهی نیست چون بخش خصوصی طالب مهارت است و با کسی تعارف ندارد و دنبال شخص ماهر می گردد.
مدیرکل آموزش های فنی و حرفه ای استان ایلام با تاکید بر اینکه اشتغال ایجاد نخواهد شد مگر از طریق آموزش و آموزش حاصل نمی شود مگر با صرف پول و سرمایه گذاری، از استاندار و معاونان خواست از فنی و حرفه ای بازدید کنند تا در مواجهه با فراگیران در جریان نیازها و درخواست های آنان قرار گیرند.