مدیر اجرایی الکامپ با بیان اینکه حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه به برنامه ریزی بلندمدت نیاز دارد، علت حضور کمرنگ شرکت های سخت افزاری را مشکلات ارزی- ریالی و شرایط سخت بازار اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، مهدی حیدری - مدیر اجرایی الکامپ - در نشست خبری که دیروز برگزار شد، با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین دوره این نمایشگاه بین المللی اظهار کرد: با حمایت سازمان نظام صنفی رایانه ای، رویداد الکامپ تاکز در سه نقطه از نمایشگاه برای استفاده از نخبگان صنفی درباره آینده فناوری اطلاعات و دغدغه های صنفی و یا رونمایی از یک محصول جدید تشکیل می شود. امیدواریم این نمایشگاه حلقه ارتباطی بین استارتاپ ها با مسئولان باشد.
وی با بیان اینکه ایونت الکامپ ترندز نیز در سالن ۲۷ برپا می شود و به موضوعات هوش مصنوعی، بیگ دیتا، شهر هوشمند می پردازد، افزود: شاید این رویداد با موفقیت صد درصدی ایجاد نشود، مانند زمانی که الکام استارز شروع به کار کرد، اما امیدواریم در سال های آینده شکل بهتری داشته باشد. استارتاپ ها رشد قابل توجهی داشتند و تمام کسانی که سال گذشته به صورت یک نفره حاضر می شدند خود را به استندها و غرفه های ۱۲متری ارتقا دادند.
مدیر اجرایی الکامپ با اشاره به مساحت اختصاص یافته به الکامپ گفت: الکام استارز، ترندز و گیم در سالن های ۸، ۹، ۱۰، ۱۱ و ۲۷ به مساحت ۷۵۰۰ مترمربع تشکیل می شود. از سال ۹۴ در برگزاری الکامپ ۲۱ که ۷۰ شرکت استارتاپ وجود داشت، با رشد قابل توجهی به ۳۵۰ استارتاپ رسیده است و بسیاری از استارتاپ ها به لحاظ کمی رشد قابل توجهی داشته و از لحاظ کیفی هم جزو افتخارات محسوب می شوند.
حیدری با بیان اینکه شرکت های داخلی و خارجی در فضای ۲۵ هزار مترمربع حاضر هستند، گفت: حدود ۴۰۰ گروه نفر و شرکت در حوزه الکام استارز، گیم و ترندز حاضرند و ۳۰۰ شرکت در فضای ۲۵ هزار متر مربع وجود دارد. از طرف شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی توجه ویژه ای به الکامپ نشان داده شده و با مساعدت آقای اسپهبدی، شرکت ها برای پرداخت وجه ارزی می توانند معادل ریالی به نرخ مصوب دولتی پرداخت کنند. همچنین از استان خراسان رضوی به صورت پاویون و استان های البرز و اصفهان در قالب استارتاپ ها حاضر می شوند.