معاون فرهنگی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز حرکت به سمت ایجاد و توسعه دانشگاه های نسل سوم که آموزش، پژوهش و کارآفرینی و تولید سرمایه اجتماعی را امری بدیهی و از ضرورت ها دانست.
به گزارش ایسنا، کوروش عزیزی با بیان این مطلب اظهار کرد: به موازات پیشرفت در سطوح و ابعاد گوناگون علمی، با توجه به اینکه مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها مبدا و منشاء تولید علم محسوب می شوند، از چند سال پیش تصمیم بر آن شد تا با به روزرسانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ارتقای سطح علمی و پژوهشی این مرکز آموزش پزشکی، توان و اعتبار دانشجویان این دانشگاه در زمینه های مختلف تقویت شود .
وی با اشاره به اینکه تقویت بنیه علمی و پژوهشی دانشگاه های یک کشور، تاثیری مستقیم بر ارتقای سطح توانمندی های علمی و عملی آن کشور دارد، ادامه داد: دانشگاه های نسل یک، تنها در زمینه آموزش و در دانشگاه های نسل دوم که بسیاری از دانشگاه های ایران را شامل می شوند، آموزش و پژوهش را مد نظر داشته و دارند.
این مقام مسئول با بیان اینکه در نسل سوم دانشگاه شاهد ارتقاء سطح عملکرد این مراکزعلمی هستیم،گفت: در دانشگاه های نسل سوم، علاوه بر آموزش و پژوهش هدفمند، سیاست ها به گونه ای طراحی می شود که در خروجی این دانشگاه ها ما شاهد کارآفرینی، تولید سرمایه، ارتقای امید و نشاط باشیم .
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ضمن متفاوت خواندن اشتغال زایی و مفهوم کارآفرینی، ادامه داد: یکی از ابعاد بسیار مهم این ارتقا به نسل سوم، رویکرد فرهنگی و تغییر نگرش مدیران ارشد، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه به مفاهیم آموزش، پژوهش و کارآفرینی و تولید سرمایه است که در این میان، نقش اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه و تغییرات در شرح وظیفه آنان بسیار برجسته و تعیین کننده خواهد بود.
عزیزی افزود: در این برنامه، هر یک از کارکنان دانشگاه به منزله یک فرد کارآفرین در سطح دانشگاه فعالیت دارند و مجموعه فعالیت ها باید در راستای کارآفرینی و تولید سرمایه و انگیزه ایجاد کارآفرینی باشد .