فرصت امروز: رسانه ها در بهبود شرایط بازار سرمایه تا چه اندازه نقش دارند؟ این پرسشی بود که رئیس سازمان بورس کوشید تا در دیدار با اعضای هیأت مدیره انجمن خبرنگاران و نویسندگان بازار سرمایه به آن پاسخ دهد. شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در این دیدار با تأکید بر اهمیت نقش رسانه ها در توسعه اقتصادی و همچنین ابزار صیانت از حقوق سرمایه گذاران گفت: رسانه ها می توانند در همه حوزه ها از جمله اقتصاد و همچنین بازار سرمایه سطح تحلیل مخاطبان را ارتقا دهند.
محمدی با بیان اینکه انجمن های صنفی از جمله تشکل خبرنگاران بازار سرمایه ظرفیت گسترده ای برای آموزش و فرهنگ سازی در اختیار دارند، ادامه داد: سازمان بورس از همه فرصت های پیش روی مسیر آموزش و فرهنگ سازی بهره برداری می کند و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد.
او با بیان اینکه فرهنگ سازی و آموزش دغدغه اصلی سازمان بورس است، ابراز امیدواری کرد جامعه از طریق رسانه به دانش تخصصی بازار سرمایه مجهز شود.
به گزارش سنا، دبیر شورای عالی بورس ادامه داد: اگر پایه داد و ستد در بازار سرمایه بر اساس تحلیل های عقلانی، علمی و منطقی باشد بی شک این بازار سودآور خواهد بود و از منابع مردم صیانت می شود.
رئیس سازمان بورس تأکید کرد: آنچه امروز باید مورد توجه ارکان بازار سرمایه باشد فرهنگ سازی داد و ستد بر اساس تحلیل تخصصی است و این امر با تکیه بر رسانه های جمعی محقق می شود. خرید و فروش در بازار سرمایه باید بر اساس تحلیل صورت گیرد و مسئولیت فرهنگ سازی آن بر دوش رسانه ها است.
سخنگوی سازمان بورس با بیان اینکه رسانه ها با انتشار اخبار صحیح در واقع اعتماد تولید می کنند، گفت: تولید اعتماد، یک سرمایه اجتماعی گرانبها برای بازار سرمایه است.
محمدی با تأکید بر اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار از تعامل هرچه بیشتر رسانه ها با ارکان بازار سرمایه استقبال می کند و با ذکر این نکته که در دنیای امروز حتی بازی های رایانه ای نیز نقش رسانه بازی می کنند، گفت: توسعه اقتصادی کشور و رشد بازار سرمایه با تلاش رسانه ها تسهیل می شود.
برنامه ریزی برای توسعه فضای رسانه ای بازار سرمایه
همچنین در این نشست یاسر فلاح، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار تولد انجمن صنفی خبرنگاران بازار سرمایه را یکی از رویدادهای مهم و مثبت دو سال اخیر بازار سرمایه دانست و ابراز امیدواری کرد اهداف این تشکل رسانه ای به صورت کامل محقق شود.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار به تأثیر دو سویه این انجمن اشاره کرد و گفت: انجمن صنفی از یک سو رشد و توسعه حوزه تخصصی را رقم می زند و از سوی دیگر جایگاه خبرنگاران و رسانه ها را ارتقا می دهد.
یاسر فلاح با تأکید بر اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار با تمام توان از رسانه های فعال در بازار سرمایه حمایت می کند، گفت: امروز بازار سرمایه بیش از هر زمان دیگری به رسانه های تأثیرگذار نیاز دارد و توسعه رسانه های فعال حوزه بورس دغدغه بازار سرمایه است.
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس گفت: گسترش فعالیت رسانه ها در بازار سرمایه ضریب نفوذ این بازار در میان آحاد جامعه را افزایش می دهد.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس از برنامه های این سازمان برای توسعه فضای رسانه ای بازار سرمایه خبر داد و عنوان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی با محور بازار سرمایه برای خبرنگاران اقتصادی از جمله برنامه های آتی روابط عمومی سازمان بورس است.
در پایان یاسر فلاح افزود: شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار از هیچ امکانی برای توسعه و حمایت رسانه های فعال بازار سرمایه دریغ نمی کند و ابراز امیدواری کرد با کمک رسانه ها شاهد ارتقای سواد مالی و بسط مفاهیم بازار سرمایه در جامعه باشیم.