شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

گوگل، غول موتور جستجوی دنیا پس از رقابتی چند ساله سرانجام اپل را شکست داد و به باارزش ترین برند جهان تبدیل شد.

به گزارش زومیت یک موتور جستجو سرانجام توانست یک برند سخت افزاری را شکست دهد و به باارزش ترین برند جهان تبدیل شود. در آخرین آمار گزارش شده، گوگل که تحت مالکیت هولدینگ آلفابت است، با ارزش ۳۰۲ میلیارد دلار، بالاتر از برند اپل با ارزش ۳۰۱ میلیارد دلار قرار گرفته است. برندهای بعدی لیست فاصله ی زیادی با این دو رقیب دارند.

جایگاه سوم و چهارم لیست باارزش ترین برندهای جهان به آمازون با ارزش ۲۰۸ میلیارد دلار و مایکروسافت با ارزش ۲۰۱ میلیارد دلار اختصاص دارد. در رتبه ی بعدی، برند چینی Tencent با ارزش ۱۷۹ میلیارد دلار قرار دارد. غول شبکه های اجتماعی یعنی فیسبوک، با ارزش ۱۶۲ میلیارد دلار در جایگاه ششم و برند ویزا و مک دونالد به ترتیب با ارزش های ۱۴۶ و ۱۲۶ میلیارد دلار در جایگاه های بعدی هستند. برند چینی تجارت الکترونیک یعنی علی بابا، جایگاه بعدی را با ارزش ۱۱۳ میلیارد دلار به خود اختصاص داده و AT&T با ارزش ۱۰۶ میلیارد دلار در رتبه ی آخر ده برند برتر جهان قرار دارد. به جز این ده برند، هیچ برندی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار نرسیده است.

آمارهای ارائه شده توسط شرکت تحقیقات برند BrandZ جمع آوری شده است. این شرکت در بیانیه ی انتشار این آمار به رشد عالی شرکت های چینی اشاره کرده و گفته است:

امسال اولین سالی بود که برندهای غیرآمریکایی رشدی سریع تر از برندهای آمریکایی داشتند. ۱۴ برند چینی وارد لیست ۱۰۰ برند برتر جهان شده اند. ارزش مجموع ۱۰ برند برتر چینی رشدی ۴۷ درصدی داشته که در مقایسه با ۱۰ برند برتر آمریکایی دو برابر بوده است.

در بخش رشد ارزش برند نیز علی بابا با ۹۲ درصد، Tencent با ۶۵ درصد و آمازون با ۴۵ درصد رشد قرار دارند. در سمت برندهای بازنده نیز AT&T با کاهش ارزش ۷ درصدی روبرو شده است. غول باسابقه ی دنیای کامپیوتر یعنی IBM با کاهش ارزش ۶ درصدی به رقم ۹۶ میلیارد دلار رسیده و ورایزون نیز با از دست دادن ۵ درصد از ارزش برند خود به رقم ۸۲ میلیارد دلار رسیده است. برندهای بازنده ی بعدی، مارلبرو و Wells Fargo با کاهش ۶ درصدی هستند که به ترتیب به ارزش های ۸۲ و ۵۵ میلیارد دلار رسیده اند. در پایین ترین رتبه از لحاظ سقوط ارزش برند، شرکت بحران زده ی جنرال الکتریک قرار دارد که ۲۲ درصد از ارزش برند خود را از دست داده و به رقم ۳۹ میلیارد دلار رسیده است.

ارزش کل ۱۰۰ برند برتر این لیست با ۲۱ درصد افزایش به ۴.۴ تریلیون دلار رسیده که گوگل و اپل، ۱۴ درصد از آن را شامل می شوند. شرکت برندز در مورد رتبه بندی برندها این توضیح نسبتا مبهم را ارائه داده است:

رتبه بندی برندها توسط BrandZ بر اساس جذب درآمد خالص هر برند برای شرکت مادرش انجام می شود. این سبک از ارزش گذاری، ارزش خالص برند را مشخص می کند و ما می خواهیم برندهایی را برتر اعلام کنیم که بیشترین تاثیر را در موفقیت شرکت های اصلی شان داشته اند. در این رتبه بندی احتمالا شرکت هایی هستند که درآمد زیادی دارند اما برند مربوط به آنها تاثیر زیادی در این درآمد ندارد یا تاثیر آن به قدری نیست که در لیست ما جایی داشته باشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6Z59y7Fp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه