شرکت های نستله و استارباکس برای تحکیم امپراطوری های قهوه، با هم متحد می شوند.
به گزارش ایسنا، نستله به استارباکس ۷.۱۵ میلیارد دلار برای حق فروش محصولات قهوه استارباکس در کانال های خدمات و خرده فروشی خود پرداخت خواهد کرد. نستله از برند استارباکس در سیستم های نسپرسو و دولچه گوستو در سال آینده استفاده خواهد کرد.
این قرارداد نخستین همکاری نستله با یک رقیب بزرگ در فروش قهوه است. نستله انتظار دارد این قرارداد تاثیر مثبتی در درآمدها و اهداف رشد این شرکت از سال ۲۰۱۹ داشته باشد. این کسب و کار فروش سالانه دو میلیارد دلار دارد. استارباکس اعلام کرده از درآمد حاصله برای تسریع بازخرید سهام استفاده خواهد کرد.
این اتحاد منعکس کننده تلاش های نستله برای جذب مشتریان آمریکایی است. استارباکس اعلام کرده نستله حق فروش محصولات قهوه بسته بندی شده تحت برندهای "بست کافی سیاتل"، "استارباکس VIA" و "تورفازیونه ایتالیا" را دریافت خواهد کرد. این قرارداد همچنین شامل برند چای "تی وانا" می شود با این حال شامل محصولات فوری و فروش در داخل کافی شاپ های استارباکس نمی شود.
مارک اشنایدر، مدیرعامل نستله در بیانیه ای اظهار کرد: با استارباکس، نسکافه و نسپرسو ما سه برند نمادین در دنیای قهوه را گرد هم می آوریم. این قرارداد بزرگترین قرارداد نستله از زمانی است که اشنایدر مدیریت این شرکت را بدست گرفت.
حدود ۵۰۰ کارمند استارباکس به نستله ملحق می شوند. این قرارداد باید مورد تایید رگولاتوری قرار گیرد و انتظار می رود تا پایان امسال نهایی شود.
طبق اعلام یورومونیتور، در حالی که استارباکس در بازار قهوه ۱۳.۸ میلیارد دلاری آمریکا شماره یک است، نسکافه و نسپرسو در سطح جهانی برتری دارند.
اسکات ماو، مدیرمالی استارباکس در کنفرانس مطبوعاتی در ژانویه اظهار کرده بود: استارباکس در حال بررسی یکپارچه کردن هر یک از کسب و کارهای خود و تمرکز به کسب و کارهایی است که بیشترین فروش و سود را به همراه دارند.