بنیاد خیریه ملیندا و بیل گیتس در حرکت بعدی خود، روی توانمندسازی زنان فعال اقتصادی و حمایت از جایگاه عادلانه آنان در بازار متمرکز خواهد شد.
به گزارش زومیت بنیاد بیل و ملیندا گیتس که تاکنون زمان و منابع بسیار زیادی را به اهداف بهداشت و سلامت جهانی اختصاص داده، حالا در دوران #MeToo و Time’s Up (جنبش هایی که علیه آزار جنسی فعالیت می کنند)، مأموریت خود را به سمت دیگری متمرکز کرده است.
ملیندا گیتس در مقاله ای که در کوارتز منتشر شد، اعلام کرد که این بنیاد در طول چهار سال آینده ۱۷۰ میلیون دلار روی کمک به زنانی که در عرصه های اقتصادی فعالیت می کنند، سرمایه گذاری خواهد کرد.
ملیندا گیتس نوشت: هرچه زمان بیشتری را صرف بازدید از جوامع مختلف و ملاقات با مردم سراسر جهان می کنم، بیشتر مطمئن می شوم که اگر راه حلی سیستماتیک برای معضل نادیده انگاری زنان و دختران نیابیم، هرگز به اهداف مان دست پیدا نمی کنیم.
بنیاد گیتس به منظور آغاز این برنامه، سرمایه خود را روی «تسهیل فعالیت زنان در بازار، اطمینان از دسترسی آنها به خدمات مالی و همچنین قدرت بخشیدن به آنها برای کمک به خودشان» متمرکز کرده است. به عنوان مثال این طرح به زنان کشاورز کمک می کند محصولات خود را منصفانه قیمت گذاری کنند و صنفی سازماندهی شده داشته باشند که از طریق آن، قدرت قیمت گذاری خود را تقویت کنند. به علاوه به زنان هند و تانزانیا کمک می کند حساب های دیجیتالی افتتاح کنند که خودشان (و نه شوهران شان) کنترل این حساب ها را در دست خواهند داشت. یکی دیگر از اهداف برنامه فوق حمایت از گروه های زنانی است که زنان دیگر را آموزش می دهند.
تحقیقات متعددی نشان می دهد که یکی از بهترین و امیدبخش ترین روش های دستیابی به برابری جنسیتی، تأمین سرمایه زنان کارآفرین از طریق میکروکردیت ها و توانمندسازی اقتصادی دختران است.
همانطور که گیتس در این مقاله می نویسد: وقتی پول در دست زنانی باشد که قدرت و دانش استفاده از آن را دارند، همه چیز تغییر می کند.