مسئول کارگروه کسب وکارهای نوآورانه هفتمین دوره جشنواره فاوا، گفت: برای ارزیابی کسب وکارهای نوآورانه در هفتمین جشنواره فاوا ۶ شاخص تعیین شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا بهادری فرد با اشاره به اینکه در حدود ۴۶ شرکت نوآور برای حضور در این بخش جشنواره فاوا تقاضا داشتند، افزود: با دریافت مدارک و تکمیل پرونده، ۱۳ شرکت برای ارزیابی در حوزه کسب و کارهای نوآورانه انتخاب شدند.
وی با بیان اینکه در حوزه کسب وکارهای نوآورانه تعیین شاخص ها کار مشکلی است، گفت: در نهایت با جمع بندی نظرات، دو محور نوآوری در کسب و کار و نوآوری در ارائه محتوا ، برای ارزیابی کسب وکارهای نوآورانه مشخص شد که در محور نوآوری در ارائه محتوا شرکتی برای ارزیابی وجود نداشت.
بهادری فرد با اشاره به اینکه در بخش نوآوری در کسب وکارها ۶ شاخص احصا شد، افزود : نوآوری در صادرات و بازاریابی بین المللی از طریق جذب سرمایه گذاری خارجی، نوآوری در تولید و ارائه محصول و کسب تاییدیه و افتخارات از مجامع و نهادهای ملی و بین المللی از شاخص های تعیین شده برای ارزیابی کسب وکارهای نوآورانه بودند.
وی، ساختار نوآورانه (نوآوری بخش تحقیق و توسعه برای توسعه تکنولوژی و فناوری)، نوآوری در آموزش و دارا بودن مزیت رقابتی در حفظ بازار را از دیگر شاخص های در نظر گرفته شده در این بخش اعلام کرد.
مسئول کارگروه کسب و کار های نوآورانه جشنواره فاوا جمع امتیاز شاخص های تعیین شده را ۱۰۰ عنوان کرد و گفت : برای داوری و ارزیابی دقیق تر شرکت ها در این حوزه از کارشناسان فناوری اطلاعات حاضر در بازار فناوری اطلاعات نیز استفاده کردیم که در نهایت یک شرکت با کسب ۹۰ امتیاز به عنوان شرکت برتر در کسب وکارهای نوآورانه انتخاب شد.
وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار کسب وکارهای نوآورانه به صورت مجزا ارزیابی می شود، افزود : به دلیل تغییر زمان برگزاری جشنواره، امکان حضور تعداد بیشتری از کسب وکارهای نوآورانه ایجاد نشد و در صورتی که فرصت بیشتری وجود داشت، شرکتهای بیشتری برای حضور در جشنواره فاوا اعلام آمادگی می کردند.