رئیس سازمان صدا وسیما اظهار کرد که شبکه تازه تاسیس ایران کالا به صورت رایگان به صنایع کوچک و متوسط و دانش بنیان کمک می کند تا محصولات خود را معرفی کنند و در بازار فروش نیز از آنها حمایت خواهد کرد.
به گزارش ایسنا، عبدالعلی علی عسگری که در مراسم افتتاحیه شبه ایران کالا سخن می گفت ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در این مراسم، درباره ایده اصلی تاسیس این شبکه تلویزیونی اظهار کرد: در چند سال گذشته مقام معظم رهبری گفتمان انقلابی و پیشروی اقتصاد مقاومتی را مطرح و در همین راستا نیز امسال را سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال عنوان کردند که در همین راستا ما در رسانه ملی نیز تلاش کردیم تا در همه برنامه های این موضوع را دنبال کنیم، اما در عین حال به فکر یک کار جهادی، میان بر و تاثیرگذار نیز بودیم.
او با اشاره به افزایش شرکت های دانشبنیان، ادامه داد: با توجه به اینکه گسترش حجم اشتغال و تولید به صورت توامان در کوچک و متوسط و دانش بنیان، تصمیم گرفتیم برای معرفی این شرکتها و کالاهای ایرانی شبکه تلویزیونی ایران کالا را طراحی و راه اندازی کنیم. به هر حال شرکت های بزرگ توانایی سیاست های بازرگانی و تبلیغات در رسانه های تصویری، صوتی و مکتوب را دارند، اما صنایع متوسط و دانشبنیان این توان را ندارند و به همین خاطر هم تعامل آنها با بازار کم می شود و در آینده آسیب های جدی خواهند دید.
رئیس سازمان صداوسیما افزود: با توجه به کارکردهای رسانه ملی تصمیم گرفتیم تا به منظور کمک به شرکتها و صنایع کوچک و متوسط که به نسبت اشتغالزا تر از صنایع بزرگ هستند و توان رقابت با صنایع جهانی را نیز دارند، شبکهای تاسیس کنیم. البته ما در رسانه ملی به شرکت های بزرگ نیز کمک کرده ایم. سال گذشته تصمیم گرفتیم به صنایعی که تولید ایرانی دارند و از متخصصین و کارآفرینان ایرانی نیز بهره می گیرند، به میزان شغلی که تولید می کنند، آنتن رایگان برای تبلیغات در اختیار آنها قرار بدهیم که این فرآیند همچنان در جریان است و چند هزار کارخانه در این طرح ثبت نام کردهاند. اما ما عنوان نمی کنیم که کدام شرکتها و صنایع رایگان و کدام با هزینه در آنتن سانه ملی تبلیغات می کنند.