محصول واقعی یک کارآفرین، تنها یک راه حل خوب یا یک فناوری نوآورانه نیست، بلکه فرآیند تکرارپذیری است که راه حل را به مشتری متصل می کند. به عبارت دیگر، یافتن مدل کسب وکار مؤثر، محصول واقعی یک کارآفرین است.
هنگام رشد محصول و تیم ، حتی مدل های کسب وکاری که به دقیق ترین شیوه آزمایش شده اند هم با چالش های کاملا جدیدی روبه رو می شوند. حتی مدل های کسب وکار به ظاهر نفوذناپذیر نیز زیر فشار ناشی از گسترش به بازارهای جدید، متلاشی می شوند. برای ساخت یک کسب وکار مقیاس پذیر و موفق باید بدانید که چه چیزی و چگونه باید سنجیده شود.
در این کارگاه سعی می کنیم روی این سؤال تمرکز کنیم که از کجا باید فهمید که ایده ای که در نظر دارید، یک کسب وکار پایدار به وجود می آورد؟ از کجا باید فهمید که آن ایده ارزش زمان صرف کردن دارد؟
در ادامه مسیر سعی می کنیم سنجه های لازم برای تعریف کردن یک مدل کسب و کار کارا را به شما یاد بدهیم. با استفاده از این سنجه ها، می توانید با آگاهی زمان تان را صرف استارت آپ خود کنید و بدون اینکه در دریایی از اعداد غرق شوید پیشرفت را به خودتان و دیگران نشان دهید.