محسن جهرودی امروز در نشستی خبری اظهار کرد: در آینده نزدیک یکی از سایت های تولیدی سایپا به تولید خودروی الکتریکی اختصاص خواهد یافت.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تیبای برقی به عنوان اولین نمونه در این زمینه تولید شده است، خاطرنشان کرد: سعی می کنیم برای تولیدهای آینده به گونه ای برنامه ریزی کنیم که بتوانیم به تمام نیازهای بازار پاسخ دهیم.
وی ادامه داد: بنابراین طبق برنامه ریزی صورت گرفته در آینده تولیداتی در تمام سطوح قیمتی خواهیم داشت و به دنبال طراحی و تولید پلت فرم هم هستیم.
وی افزود: علاوه بر محصولات جدید بررسی می کنیم که آیا استراتژی ما حفظ دو محصول موجود در رده کیفی هشت ستاره و ارتقای آن یا از رده خارج کردن این محصولات است که این موضوع در جلسه هیات مدیره سایپا در هفته آینده بررسی خواهد شد.
جهرودی با بیان اینکه سال ها پیش که منابع مالی مورد نیاز وجود داشت و می توانستیم به توسعه محصولات جدید بپردازیم، در این کار تعلل شد تصریح کرد: ما هم اکنون از زمان طلایی صنعت خودرو در گذشته فاصله گرفته ایم بنابراین نیازمند بازنگری در استراتژی های صنعت خودرو هستیم.
وی ادامه داد: به عنوان مثال در بازار فعلی رقبای ما فروش اقساطی را با پیش پرداخت اندک و با منابع مالی شرکای چینی خود انجام می دهند که در این زمینه باید راهکارهای لازم برای رقابت با آنها اندیشیده شود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: در یک ماه گذشته تلاش شده بدهی قطعه سازان پرداخت شود. در این زمینه حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از یکی از صندوق ها دریافت و به قطعه سازان پرداخت شد. به این ترتیب بخش قابل توجهی از بدهی ها به قطعه سازان کاهش یافته است.
وی ادامه داد: قیمت خالص فروش پراید برای ما حدود ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و مابقی قیمت آن مربوط به مالیات بر ارزش افزوده و دیگر عوارض دولتی است. بنابراین هیچ خودرویی با این قیمت در جهان وجود ندارد. ضمن آنکه تولید آن نیز برای ما زیان ده است. با این حال به د لیل آنکه حدود ۱۳۰ هزار نفر در تامین قطعات پراید فعال هستند، از رده خارج کردن آن نیاز به تامل و راهکار مناسب در این زمینه دارد.
وی با بیان اینکه در خودروی کوئیک چند مدل مختلف قیمتی تعریف شده تا به سطح انتظارات جامعه از نظر قیمت خودرو نزدیک شویم، اظهار کرد: به عنوان مثال تفاوت قیمت خودرو با گیربکس دستی و اتومات حداقل ۵ میلیون تومان است.
وی ادامه داد: استقرار خرد مالی، ایجاد انضباط مالی و همچنین ایجاد شورای مالی از برنامه های جدید گروه خودروسازی سایپاست تا ارزش سهام این شرکت در بورس حفظ شده و ارتقا یابد. ضمن آنکه مشکلات مالی گروه خودروسازی سایپا بزرگ نیست و با توجه به فروش ۲۸ هزار میلیارد تومانی شرکت مشکل خاصی در این رابطه نداریم. ضمن آنکه باید دارایی های غیرمولد که در فضای تولید نقشی ندارند، شناسایی و واگذار شوند.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به پرسشی درباره واگذاری سایت بن رو به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت رنو اظهار کرد: در مورد بن رو ما منجی سیاست های کلان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران هستیم و سیاستی که از سوی آنها اتخاذ شود، مجری آن خواهیم بود.