مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت سرعت بخشیدن به ارائه خدمات نوین توسط این شرکت تاکید کرد.به گزارش ایرنا، حسین مهری روز دوشنبه در همایش روز جهانی پست افزود: تلاش می شود با به کارگیری ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات نوین اقدام شود.
رئیس هیات مدیره شرکت ملی پست از هوشمند سازی فرآیندهای مختلف پستی خبرداد و گفت: پست به دنبال ایجاد سامانه های هوشمند است تا بتواند خدمات خودرا با کیفیت بهتر در اختیار مردم قرار دهد.
مهری برون سپاری با استفاده از توان بخش خصوصی، ارتقای توان اقتصادی، توسعه سرویس های الکترونیکی، توانمندسازی سرمایه انسانی را بخشی از برنامه های آینده شرکت ملی پست ایران اعلام کرد.
وی با بیان اینکه در ابتدای دولت تدبیر و امید، شرکت ملی پست یک سازمان بلاتکلیف و زیان ده بود که وضعیت انحلال، واگذاری یا ادامه روند دولتی بودن آن مشخص نبود، ادامه داد: زیان انباشته شرکت سه هزار و 550 میلیارد ریال بود که در سال 1392 حدود 78 میلیارد ریال دیگر به آن اضافه شد و اگر همان روند ادامه می یافت اکنون با زیان 900 هزار میلیارد ریالی مواجه می بودیم.
مهری از بدهی یک هزار و 460 میلیارد ریالی این شرکت در ابتدای دولت یازدهم به ذی نفعان خبر داد و گفت: بر این اساس باید به سرعت به وضعیت حقوقی این نهاد رسیدگی می شد که اقدام های فوری و موثری در این زمینه در دولت یازدهم انجام شد.
رئیس هیات مدیره شرکت ملی پست به تلاش هایی که برای خروج از این بحران ها انجام شده اشاره کرد و ادامه داد: کل درآمد عملیاتی شرکت ملی پست در دولت تدبیر و امید با 137درصد رشد، نشان دهنده تلاش های بی وقفه مسئولان و کارکنان بوده است و همچنین در بخش سرویس پست امانت و بسته به رشد 128درصدی رسیدیم که این رشد پیشتر منفی بوده است.
وی تصریح کرد: در سال گذشته 50درصد رشد بسته و امانت در شرکت ملی پست وجود داشته که با توجه به افزایش استفاده از پست الکترونیک در نامه ها و جهت گیری جهانی پست به مقوله بسته ها و امانات، ما هنوز زیرساخت های کافی در مقایسه با وضعیت جهانی برای این بخش را نداریم و یکی از اهداف ما رسیدن به این سطح استاندارد است که باید با سرعت زیادی بهبود یابد.