آیا شما صاحب یک تجارت هستید و می خواهید از سئو برای بهبود وضعیت تجارت خود استفاده کنید؟
به گزارش سایت الف، این مطلب دقیقا برای شما نوشته شده است، زیرا در آن نکات کلیدی و بنیادی درباره سئو که شما در شروع کار خود باید آنها را مدنظر داشته باشید آورده شده است. ایجاد یک تجارت کوچک کار مشکلی است و آمارها نشان می دهند که اغلب تجارت های کوچک در سال اول شروع کار خود، دست از کار می کشند و درصد عمده ای از صاحبان تجارت های کوچک که سال اول را دوام می آورند در طول چهار سال بعدی، تجارت خود را مختومه اعلام می کنند.
البته ممکن است این اتفاق برای تجارت های بزرگ نیز رخ دهد، اگر و تنها اگر آنها نتوانند خود را با تغییرات دنیا و پیشرفت های علم روز دنیا همسو کنند. بازاریابی کار مشکلی است و بازاریابی دیجیتال حتی از آن هم مشکل تر است، زیرا سرنوشت آن نامعلوم بوده و بروز اشتباه در آن ماه ها بعد نتایج خود را نشان می دهد، اما اگر یک تجارت کوچک بتواند در بازاریابی دیجیتال عملکرد موفقی داشته باشد، می تواند حتی با تجارت های بزرگ به رقابت بپردازد.
البته این مسئله ملزم به آن است که تجارت های کوچک بتوانند در نتایج جست وجوهای ارگانیک رتبه خوبی کسب کنند یا در فیچر اسنیپت ها جایی برای خود بیابند و برای تجارت خود یک لیستینگ ایجاد کنند. با انجام این کارها تجارت های کوچک می توانند اعتماد مشتریان را جلب کنند و در دنیای تجار برای خود جایی باز کنند.
اگر شما قصد دارید شروع به انجام دادن اقداماتی در زمینه سئو برای وب سایت خود کنید چندین راه پیش رو خواهید داشت:
راه اول آن است که خودتان وارد عمل شوید و مطالعات زیادی در این زمینه انجام دهید و سپس نکات سئو را در وب سایت خود شخصاً پیاده سازی کنید.
راه دوم آن است که شما یک متخصص سئو استخدام کنید تا روی وب سایت شما کار کند و راه سوم آن است که شما کار خود را به یک آژانس یا کمپانی مشخص که کار آن سئو است و متخصصان زیادی را به کار گرفته، بسپارید. اگر می خواهید خودتان وارد عمل شوید باید به موتورهای جست وجوگر از این دید نگاه کنید که هدف آنها تنها و تنها آن است که بهترین و مناسب ترین نتایج ممکن را برای سوالات کاربران فراهم کنید.
پس اگر شما می خواهید که در مقابله با این موتورها به بهترین نتایج دست یابید باید بتوانید پیش بینی کنید که مخاطبان شما به چه نوع محتواهایی نیاز دارند و به دنبال چه مطالبی هستند، سپس آن مطالب را به بهترین شکل برای آنها فراهم کنید.
برای شروع باید نکات زیر را به خاطر داشته باشید:
- وب سایت شما باید دارای ساختار مناسبی باشد و ریسپانسیو باشد.
- محتوای وب سایت شما باید جذاب و منحصربه فرد باشد.
- بازاریابی محتوا باید درون محتواهای شما گنجانده شده باشد.
- کسب اعتبار با استفاده از لینک بیلدینگ در رتبه بندی وب سایت بسیار مؤثر است.
- اگر تجارت شما محلی است باید وب سایت شما محلی سازی شود.
- نکات سئوی درون صفحه باید در وب سایت شما به کار گرفته شوند.
بیش از آنکه تصمیم بگیرید که تجارت شما به سئو نیاز دارد یا خیر، نکات زیر را مدنظر داشته باشید:
هزینه و بودجه: آیا شما بودجه کافی برای پرداخت هزینه های سئو وب سایت خود را دارید؟
سرعت: سئو کردن یک وب سایت زمانگیر است و پس از اتمام پروسه سئو نیز چند ماه طول می کشد تا وب سایت شما بتواند رتبه خوبی کسب کند.
رقابت با Ads: امروزه آگهی های تبلیغاتی حتی در نتایج جست وجوهای موتورهای جست وجوگر نیز جای خود را باز کرده اند، شما می توانید برای بهبود رتبه بندی موقتی خود از آنها استفاده کنید.
وجود رقبای سرسخت: به خاطر داشته باشید که در زمینه سئو ممکن است رقبای سرسختی وجود داشته باشد که گذشتن از مرز آنها غیر ممکن باشد.
درست است که استفاده از سئو این روزها برای اکثر تجارت ها به یک باید تبدیل شده است اما شما پیش از شروع پروسه خود باید نکات بالا را در نظر داشته باشید تا بتوانید واقع گرایانه تر انتخاب کنید.
چگونه یک متخصص سئو برای تجارت خود انتخاب کنیم؟
انجام این کار اندکی مشکل است و نیاز به آن دارد که شما آشنایی مختصری با سئو داشته باشید و دقیقا خواسته های خود را بتوانید برای متخصص سئوی مدنظر خود مطرح کنید و توانایی های آن را بسنجید. بهتر است به یک کمپانی یا یک فرد دارای سابقه درخشان مراجعه کنید و با کسی کار کنید که اطرافیان شما تجربه کار کردن با او را داشته باشند و او را تأیید کنند. اگر چنین کسی را سراغ ندارید، می توانید لیست سوالات زیر را برای شروع ارزیابی فرد مورد نظر خود استفاده کنید:
شما برای بهبود سئوی وب سایت چه برنامه ای دارید؟ پاسخ این سوال می تواند استراتژی های سئوی مدنظر فرد را برای شما مشخص کند. شما در انجام کدام بخش های سئو متخصص هستید؟ برخی افراد یا کمپانی ها روی یک بخش مشخص از سئو متمرکز هستند مثلاً سئوی فروشگاه های اینترنتی یا سئوی محلی و …
شما باید زمینه تخصص آنها را بپرسید و ببینید آیا با نیازهای شما سازگاری دارد؟
کار شما روی وب سایت ما چند ماه طول می کشد و در طول هر ماه کدام بخش های کار را انجام می دهید؟
سئو زمانگیر است و بخش های مختلفی دارد که بعضی از آنها به دیگر بخش ها اولویت دارند. شما می توانید ارزیابی کنید که آیا کمپانی مدنظر شما کار شما را با همان اولویت های مورد نظر شما انجام می دهد؟
شما از چه استراتژی هایی برای لینک سازی و کسب اعتبار برای وب سایت استفاده می کنید؟ این مسئله بسیار مهم است که فرد یا کمپانی مورد نظر شما از استراتژی های سئوی کلاه سیاه استفاده نکند.
آیا شما به تمامی قوانین و دستورالعمل های گوگل برای سئو پایبند هستید و از آنها سرپیچی نمی کنید؟
آیا شما توانایی انجام سئو در موضوعات رقابتی و خدمات تضمینی در موتورهای جست وجو با هر کلمه کلیدی را دارید؟
این مسئله از آن رو اهمیت دارد که عدم رعایت آن ممکن است موجب شود شما از جانب گوگل جریمه شوید. آیا شما گزارش ماهانه از کار خود در اختیار ما قرار می دهید و در آن گزارش چه معیارها و پارامترهایی را برای بررسی پیشرفت کار مورد ارزیابی قرار می دهید؟
پاسخ این سوالات و سوالات مشابه می تواند به شما در ارزیابی عملکرد یک متخصص سئو یا یک کمپانی کمک کند.
اگر بخواهیم به جمع بندی برسیم، می توان این طور نتیجه گیری کرد که سئو، باید با رهنمود های خود گوگل و موتور جست وجو، در یک راستا باشد ولی موارد غیر پایه و سطوح بالاتر، مانند مباحث مرتبط با لینک بیلدینگ، اگر به گونه ای باشد که برخلاف قوانین گوگل باشد ولی گوگل متوجه آن نشود یا قدرت مبارزه با ان را نداشته باشد، در کم کردن هزینه سئو و راحتی کار و پیروزی در رقابت ها بسیار مؤثر است.