معاون فنی و زیربنایی راه آهن با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۹درصدی پروژه یکپارچه سازی بار محوری خطوط ریلی و مقاوم سازی پل های راه آهن، گفت: ساختار پروژه در قالب EPC و مبلغ اولیه قرارداد و پیمانکاری 201 میلیارد و 759 میلیون تومان است.
به گزارش فارس، مازیار یزدانی با اشاره به اجرای پروژه یکپارچه سازی بار محوری خطوط ریلی و مقاوم سازی پل ها بیان کرد: این پروژه شامل مقاوم سازی 96 هزار و 976 متر مربع سطح عرشه پل از نوع خاص در مسیر راه آهن به منظور افزایش بار محوری تا 25 تن است که از سال 93 اجرای آن آغاز شده است.
وی موقعیت جغرافیایی پروژه های مذکور را در ناحیه های راه آهن شمال شرق، یزد، خراسان، هرمزگان، شمال، اصفهان، اراک، لرستان، شمال غرب و قم اعلام کرد. معاون فنی و زیربنایی راه آهن محافظت سطحی پل ها در برابر خوردگی و اصلاح روسازی و زهکشی پل ها را مزایا و اهداف اجرای این پروژه اعلام کرد و افزود: ترمیم و بهسازی تجهیزات معیوب سازه ای و غیر سازه ای پل ها، افزایش ایمنی و طول عمر پل ها، کاهش مصرف سوخت ناشی از افزایش حمل ریلی و توسعه پایدار پل های راه آهن از دیگر مزایای اجرای این پروژه است.
وی در تشریح مشخصات قراردادهای پروژه، طول پروژه را 1583 کیلومتر عنوان کرد و افزود: روش تأمین مالی پروژه از محل طرح های عمرانی و سرمایه گذار آن شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران است.
یزدانی ادامه داد: ساختار پروژه در قالب EPC و مبلغ اولیه قرارداد و پیمانکاری 201 میلیارد و 759 میلیون تومان است.
وی اضافه کرد: این پروژه شامل مقاوم سازی پل های محورهای ریلی « بافق-چغارت ، مطهری-کاشمر و فریمان-مشهد»، « قطعه های یک و دو بافق-بندرعباس »، « قطعه چهار گرمسار-گرگان »، «قطعه های یک و دو شوراب-بادرود» ، قطعه یک ساقه-دورود قطعه» و چند خط ریلی دیگر است.
معاون فنی و زیربنایی راه آهن پیشرفت فیزیکی پروژه را تا کنون 69درصد اعلام کرد و گفت: در این باره می توان به مقاوم سازی پل حسن آباد دیزیچه – اصفهان، مقاوم سازی پل کیلومتر 505 محور بکران، مقاوم سازی پل های طاقی سنگی محور میانه-خواجه نصیر، مقاوم سازی پل فربتن محور جنت آباد و مقاوم سازی پل طاقی سنگی محور میانه - خواجه نصیر، اشاره کرد.