شرکت خودروسازی بریتانیایی TVR، پس از سال ها غیبت، با مدل جدید گریفیت به عرصه رقابت خودروهای اسپورت بازگشته است.
در روزگاری که خودروها به فناوری برقی و خودران نزدیک تر می شوند، علاقه مندان خودروهای اسپورت به TVR نیاز دارند. شرکت بریتانیایی TVR که به ساخت خودروهای اسپورت خشن و هیجان انگیز معروف است، حالا با حمایت مالک جدید و معرفی مدل اسپورت گریفیت (Griffith)، به بازار برگشته است.
به گزارش زومیت، اگرچه که قبلا اسم گریفیت را شنیده ایم، ولی بعد از ۱۱ سال غیبت، احیای اسم یک مدل قدیمی، چیز بدی به نظر نمی رسد. گریفیت، یادآور راننده مسابقه خودروهای انگلیسی، جک گریفیت است که یا خودروهای کروک دهه ۹۰ و پیشرانه های V8 روور، لاستیک ها را دود می کرد.
گریفیت جدید، از پیشرانه کاس ورث 8سیلندر Vشکل با حجم 5لیتر و ۴۰۰ اسب بخار قدرت در هر تن استفاده می کند که با حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت، در زمانی کمتر از چهار ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد. این پیشرانه با بهره مندی از سیستم روغن کاری خشک در جلو قرار داده شده است و با مرکز ثقل بسیار پایین، توزیع وزن ۵۰/۵۰ را ممکن می کند.
گریفیت جدید، مانند مدل دهه ۹۰، در عین سادگی، پیچیده است. با وجود، دریچه های هوا، دیسک های ترمز ۳۷۰ میلی متری و لنت های بزرگ، به نظر می رسد این نسخه از TVR کمی به دنیای واقعی نزدیک تر شده است. خبری از دکمه ها و عقربه های آنالوگ قدیمی نیست و گریفیت جدید، رویکرد به روزتری را انتخاب کرده است. مواردی که TVR به نداشتن آنها معروف بود، مانند ترمز ABS، سیستم کنترل کشش و کیسه های هوا، حالا به خاطر وجود قوانین سفت و سخت، در گریفیت در دسترس هستند.
۵۰۰ دستگاه نسخه اولیه گریفیت در اواخر سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه می شود. این نسخه ها شامل انواع رنگ های سفارشی بدنه، فضای داخلی تمام چرمی با رنگ سفارشی و رینگ های ۱۹ و ۲۰ اینچی در جلو و عقب خواهد بود.
نخستین سری از گریفیت، با قیمت پایه ۹۰ هزار پوند (۱۱۸ هزار و ۲۷۰ دلار) عرضه می شود و تا این لحظه، به تعداد قابل توجهی، پیش فروش شده است.