همانطور که می دانید مهم ترین و اساسی ترین فاکتور سئو محتوای سایت است. به همین دلیل باید برای سایت خود محتوای ارزشمند تولید کنیم و انتشار دهیم. اما از طرفی دیگر نیز بازنشر و به روز رسانی محتوا نیز بسیار مهم است. در واقع شاید مهم تر از تولید محتوای جدید!
حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.
برای اینکه اهمیت به روز رسانی محتوا را درک کنید، به این پنج دلیل توجه کنید:
به روز رسانی مطالب قدیمی به افزایش ترافیک سایت کمک می کند
اگر کاربری از طریق موتور جست وجوی گوگل به مقاله سایت شما وارد شود، اما محتوای شما به روز نشده باشد، باعث می شود که تصویر بدی از برند شما در ذهن او باقی بماند و تصور کند که دیگر محتویات سایت تان نیز قدیمی و بی ارزش هستند. با این تصوری که در ذهن کاربر به وجود خواهد آمد، سایت شما به صورت تدریجی ترافیک خود را از دست می دهد. محتوای همیشه سبز کمک می کند که علاوه بر حفظ ترافیک موجود، ترافیک مرتبط بیشتری را به دست بیاورید و تصویر بهتری از برند خود به مخاطبان ارائه دهید. در واقع به روز رسانی محتوا به صورت مستمر این پیام را به کاربر می دهد که شما همواره به تغییر و تحولات صنعت خود اهمیت داده و مطالب به روزی را منتشر می کنید.
به دست آوردن رتبه برای محتوا در صفحه اول نتایج جست و جو
تحقیقات نشان می دهد که بیش از 91درصد کاربران، تنها صفحه اول نتایج جست وجو را بررسی می کنند و به دیگر صفحات مراجعه نخواهند کرد. کاملا مشخص است محتوایی که در صفحه اول نتایج جست وجو حضور ندارد ترافیک بسیار زیادی را از دست می دهد. تقریبا می توان گفت ترافیک ورودی نزدیک به صفر خواهد بود. اما اگر شما محتوای خود را همیشه سبز نگه بدارید، شانس بیشتری دارید که به نتایج صفحه اول جست وجو راه پیدا کنید، زیرا محتوای همیشه سبز یکی از سیگنال های رده بندی گوگل است.
تعدادی از پست ها باید به صورت مستمر به روز شوند
اگر شما پست هایی در رابطه با موضوعاتی که به صورت متوالی به روز می شوند را منتشر می کنید، باید به این موضوع توجه کنید که این پست ها همگام با تغییرات باید به صورت متوالی به روز شده و بازنشر شوند. به عنوان مثال پست هایی را در رابطه با نحوه بازاریابی در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اید، بدون تردید این موضوع به صورت متوالی دچار تغییر و تحول می شود، بنابراین باید شما مقالات مرتبط با این موضوع را به صورت متوالی به روز کنید تا مخاطبان خود را از دست ندهید.
به روز رسانی و بازنشر محتوا باعث به دست آوردن مخاطب جدید می شود
همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردم، محتوای همیشه سبز یکی از فاکتورهای رده بندی گوگل است، به علاوه سبب رضایتمندی مخاطب می شود و کمک می کند تا ترافیک بیشتری را برای محتوا و سایت خود به دست بیاورید، بنابراین به روز رسانی مطالب به خصوص آن هایی که دارای اهمیت بسیار زیادی در معرفی صنعت و برند شما هستند کاری بسیار مهم و کلیدی است، زیرا باعث می شود محتوای شما همیشه برای مخاطب تازگی داشته باشد و به همین دلیل در حفظ و جذب مخاطب جدید نیز می توانید موفق تر عمل کنید. تنها کافی است که تصاویر را به روز کرده و مقدار کمی مطلب جدید به محتوای خود اضافه کنید تا همیشه محتوای به روز داشته باشید.
برای در امان ماندن از تغییرات الگوریتم های سئو محتوا را به روز کنید
گوگل به صورت متوالی الگوریتم های سئو سایت را دچار تغییر و تحول می کند. یکی از تغییرات اساسی گوگل توجه به تجزیه و تحلیل معنایی محتوا به جای کلمات کلیدی است. این بدان معنا است که گوگل روی استفاده از کلمات کلیدی متمرکز نیست، بلکه بیشتر به دنبال آن است که متوجه شود محتوا درباره چه موضوعی صحبت می کند. بنابراین یکی از مواردی که در به روز رسانی مطالب باید در نظر بگیرید آن است که محتوای خود را برای مخاطب ارزشمند تر کنید و روی استفاده از کلمات کلیدی متمرکز نشوید.
در واقع زمانی که به صورت طبیعی محتوایی را به روز رسانی یا تولید کنید، محتوا خواناتر و مرتبط تر خواهد بود و در نهایت رضایت کاربر را بیش از پیش جلب خواهد کرد. البته جدا از خوانایی، به علت به روز رسانی متوالی محتوا، شما همیشه مطالب جدید به کاربر ارائه می دهید و همین مسئله نیز کمک می کند تا کاربران از شما رضایت داشته باشند و برای به اشتراک گذاری محتوا در رسانه های اجتماعی بیشتر ترغیب شوند تا همیشه ترافیک بیشتری از قبل نصیب شما شود. نکته پایانی آنکه به روز بودن محتوا کمک می کند تا بتوانید نظر تأثیرگذاران عمده در صنعت خود جهت اختصاص دادن بک لینک به سایت تان را راحت تر به دست بیاورید.