اسباب بازی؛ همین حضور کلمه بازی در کنار آن می تواند این مقوله را به پس زمینه اولویت های فعلی اقتصاد ایران هدایت کند. وقتی هنوز مسائلی چون مسکن، بهداشت و درمان و به طور کلی نیازهای اولیه در کشورمان سامانی شایسته ندارند، شاید پرداختن مسئولان دولتی به مقوله اسباب بازی در شرایط فعلی دور از ذهن باشد، اما آنچه نمی توان از آن چشم پوشی کرد، وجود بازاری با چند میلیون مشتری در ایران است؛ بازاری که بیش از 80درصد آن در اختیار تولیدکنندگان چینی است و با نهایت خوشبینی می توان سهمی 20درصدی را برای تولید داخلی در نظر گرفت.
مسئله مهم در این میان مربوط به نبود متولی برای بازار اسباب بازی است تا جایی که اسباب بازی در صنف خرازی به فروش می رسد و انجمن یا اتحادیه مشخصی ندارد. از طرفی بخشی از مسئولیت اسباب بازی در ایران مربوط به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که هم نظارت بر کالای وارداتی و هم کالای تولید داخل را بر عهده دارد. همچنین بخشی از تولید نیز زیر نظر این حوزه انجام می شود. در این گزارش اینفوگرافیک براساس آمار و ارقام به این بازار می پردازیم.
در ادامه می توانید فایل اینفوگرافیک مربوطه را به طور رایگان دانلود نمایید.