دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

ساخت قطعه اول آزادراه تبریز- بازرگان در حد فاصل تبریز- مرند به طول 36 کیلومتر و عرض 34 متر دیروز جمعه با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان محلی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، قطعه نخست آزادراه تبریز- بازرگان در حد فاصل تبریز-مرند دو خطه است و در هر خط سه باند دارد و در طراحی و اجرای آن دو تونل و 18 دستگاه پل بزرگ در نظر گرفته شده است.

هزینه کل اجرای قطعه اول آزادراه تبریز-بازرگان 9 هزار و 366 میلیارد ریال، مدت اجرای آن 36 ماه و مدت بهره برداری از آن توسط مشارکت کننده داخلی 15 سال تعریف شده است.

وزیر راه و شهرسازی در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح در جمع خبرنگاران گفت: این طرح از مصوبات سفر رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی و مصوبه هیأت وزیران است و مقرر بود سرمایه گذار خارجی آن را اجرا کند، اما در عمل سرمایه گذاری خارجی آن طور که باید به تعهداتش عمل نکرد، لذا مجبور شدیم مجدد در پی جلب سرمایه گذار داخلی باشیم و کنسرسیومی از شرکت های ایرانی اجرای طرح را به عهده گرفتند.

عباس آخوندی افزود: هم اکنون طرح به شکل جدی آغاز شده و یکی دو ماهی است که عملیات آماده سازی کارگاه ها و تملک مسیر انجام شده و ما خواستیم در این مرحله از طرح بازدید کنیم.

وی تاکید کرد: با اطمینان اعلام می کنم این طرح با سرعت خوبی پیش می رود و هم اکنون دو کیلومتر از آن زیرسازی شده تا یکی از آرزوهای اصلی مردم آذربایجان محقق شود.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: آزادراه تبریز- بازرگان طرح بسیار مهمی است که کریدور اصلی شرق به غرب و شمال به جنوب ایران از این طریق به اروپا و آسیای میانه وصل می شود و در جنوب کشور هم این طرح کوتاه ترین مسیر خلیج فارس به اروپا و از این جهت بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: این طرح به صورت دو خط رفت و برگشت و هر خط سه باند است که به شکل قطعه قطعه اجرا می شود و بقیه قطعات سال به سال اجرا می شود.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز با اشاره به مزیت های احداث آزاد راه 63 کیلومتری تبریز- مرند، گفت: پیش بینی می شود برای ساخت این آزاد راه بیش از 930 میلیارد تومان (9300 میلیارد ریال) هزینه شود.

سیدحسین میرشفیع افزود: این آزاد راه بخشی از مسیر بازرگان به تبریز است و براساس برنامه ریزی ها فاز نخست آن به طول 37 کیلومتر بین تبریز – صوفیان سال آینده به بهره برداری می رسد.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: قرار است این آزاد راه با سرمایه گذاری 35 درصدی دولت و 65 درصدی بخش خصوصی طی سه سال و شش ماه احداث شود.

آزاد راه تبریز- مرند بخشی از آزاد راه سراسری تهران - بازرگان است که در قالب جاده ابریشم و برای افزایش ظرفیت یکی از راه های پرتردد سفرهای تجاری و تفریحی منطقه احداث می شود.

بخشی از این مسیر که کوتاه ترین مسیر اتصال پایتخت به مرز بازرگان نیز است از تهران تا تبریز احداث شده و در حال بهره برداری است.

اهداف اجرای این طرح شامل کاهش زمان سفر، افزایش ظرفیت مسیر و افزایش سطح کیفیت ترافیک، کاهش تصادفات و افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت، توسعه شبکه آزاد راهی کشور و اتصال آن به مرز بازرگان و افزایش سهم ایران در بازار ترانزیت کالا و مسافر است.

با بهره برداری کامل از آزادراه تهران-بازرگان، راه دسترسی از پایتخت کشورمان به مرز ترکیه به طول حدود 900 کیلومتری به شکل آزادراه خواهد بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mJtdIH1j
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه