استراتژی پلتفرم این استریمیــنگ جهـــت دار اســت. یعنی در اســـــتفاده مصرف کنندگان از این سرویس جدید اولویت به دستگاه های تلفن همراه (گوشی های هوشمند و تبلت ها) داده شده است. این پلتفرم جدید هزینه ای بالغ بر 35 دلار خواهد داشت و به نفع مصرف برنامه های موبایلی خواهد بود. یوتیوب، خدمات ویدئویی آلفابت (هلدینگ گوگل) را پوشش می دهد.
این هلدینگ به چهار شبکه بزرگ آمریکایی پیشنهاد داد که برنامه های آنها را به صورت زنده و به وسیله این شبکه پخش می کند.
روز سه شنبه رئیس مطبوعاتی شرکت گوگل، سوزان وژکیکی در یک رویداد برگزار شده در این شرکت در لس آنجلس گفت: این خدمت جدید که با نام تلویزیون یوتیوب خوانده می شود هزینه ای بالغ بر 35 دلار برای هر مصرف کننده در ماه خواهد داشت.
مصرف تلویزیون روی موبایل
به گزارش وب سایت اطلاعاتی Recode، برنامه کاربردی جدید «YouTube TV» در نهایت تا بهار آینده راه اندازی خواهد شد.
استراتژی این پلتفرم جهت دار است یعنی اولویت مصرف این سرویس جدید برای دستگاه های تلفن همراه است و می توان این سرویس را روی گوشی های هوشمند و تبلت ها در اختیار داشته باشید.
تلویزیون یوتیوب یک نسخه دسکتاپ (روی کامپیوتر) نیز خواهد داشت و در تلویزیون از طریق کروم کست در دسترس خواهد بود.
کاربران می توانند برنامه های دلخواه خود را در یک ابر مجازی ضبط کنند و آنها را تا 9 ماه داشته باشند.
خدمات شرکت آلفابت (هلدینگ گوگل)، از شبکه های سنتی ABC, CBS, Fox، NBC و همچنین از شبکه های کابلی ESPN، USA و FX تامین می شوند.
این یک پیشنهاد ویژه خواهد بود زیرا خدمات مشابه بین 20 تا 65 دلار در ماه فروخته می شود. در حال حاضر شرکت های AT&T و Sony برنامه های تلویزیونی خود را دارند که شرکت گوگل هم قصد اضافه شدن به آنها را دارد.