در مراسم اسکار که روز یکشنبه برگزار شد وارن بیتی و فی داناوی، اهداکنندگان مهم ترین جایزه شب به خاطر دریافت پاکت اشتباه نام فیلم «لالالند» را به جای فیلم «مهتاب» به عنوان برنده جایزه اسکار بهترین فیلم اعلام کردند. این اشتباه سریعا تصحیح شد اما خیلی زود PricewaterhouseCoopers که مسئولیت شمارش آرا را برعهده داشت به عنوان مقصر شناخته شد.
تحلیلگران می گویند این اشتباه برای برندی که به دقت معروف است می تواند گران تمام شود. این یک لکه ننگ برای این برند معروف است که به مدت 83سال مسئولیت شمارش آرای آکادمی علوم و هنرهای سینمایی را برعهده دارد و این مراسم یک موقعیت عمومی مناسب برای این برند است که ارزش هایش مانند دقت درستکاری و توانایی شان در محرمانه نگه داشتن اطلاعات را به همگان ثابت کند.
این کمپانی بیانیه ای برای عذرخواهی منتشر کرد و مشخصا از وارن بیتی، فی داناوی، عوامل «لالالند» و «مهتاب» و تماشاگران اسکار عذرخواهی کرد. در این بیانیه این کمپانی اعلام کرده که پاکت اشتباه به اهدا کنندگان اهدا شده است.
ما در حال بررسی هستیم تا درک کنیم چگونه چنین اتفاقی افتاده و از این واقعه عمیقا متاثریم.
ما از برخورد بردبارانه آکادمی اسکار، ABC، نامزد ها و جیمی کیمل سپاسگزاریم. این اشتباه PwC می تواند راه را برای سایر شرکت های فعال در این زمینه مثل Ernst & Young, Deloitte و KPMG باز کند؛ رقبایی که می توانند با استفاده از موقعیت پیش آمده برند خودشان را مطرح کنند. هر چند بنابر گزارشات مراسم اسکار تنها 34.4 میلیون نفر بیننده داشته، بسیاری از آنها که مراسم را تماشا نکرده اند بعدا کلیپ های این افتضاح را در برنامه های خبری دوشنبه صبح دیده اند.
بیانیه دادن و سرعت العمل حرکتی هوشمندانه بود اما به اعتقاد توماس فلادانگ، معاون شرکت Hennes Communications که در زمینه مدیریت بحران فعالیت می کند PwC نیاز دارد فعالیت های بیشتری برای جبران این اشتباه انجام دهد.
PwC باید برای رسانه ها شفاف سازی کند و بگوید چگونه چنین اتفاقی افتاده است و اطمینان بدهد که چنین اتفاقی دیگر تکرار نخواهد شد. آکادمی علوم و هنر های سینمایی هیچ اظهارنظری درباره ادامه همکاری با این شرکت در مراسم های بعدی نکرده است.