یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

پیش از خرید ورق سیاه به این نکات توجه کنید

پیش از خرید ورق سیاه به این نکات توجه کنید

ورق سیاه، صفحه ای ساخته شده از فولاد طی فرآیند نورد گرم یاHot Rolling است. این فرآیند در دمای بالاتر از 930 درجه سانتی گراد یا 1700 درجه فارنهایت تحت عملیات نورد فشاری صورت می گیرد. در اثر عملیات ذکر شده، خاصیت فرم پذیری محصول، بهینه می شود. پس از این فرآیند سطح خارجی محصولات به وجود آمده آثاری از اکسیداسیون و زنگ زدگی خواهند داشت. درنتیجه به حالت مات در می آیند و همانند ورق های گالوانیزه یا روغنی براق نیستند؛ بنابراین اکنون پیش از خرید ورق سیاه، دلیل نامگذاری آن را می دانید.

کارخانه های تولیدکننده ورق سیاه

در کشور ما، پنج کارخانه به تولید این محصول می پردازند که نحوه خرید و قیمت ورق سیاه در آن ها متفاوت است. نام آن ها عبارت اند از:

  • مجتمع فولاد مبارکه اصفهان: این کارخانه در ۶۵ کیلومتری جنوب غرب اصفهان واقع شده است. ورق سیاه فولاد مبارکه کیفیت بالایی دارد و به همین دلیل در بازار فولاد و آهن، طرفداران زیادی را جذب می کند.
  • کارخانه فولاد کاویان اهواز: این کارخانه در سال ۱۳۷۲ در ۹ کیلومتری جاده اهواز – خرمشهر تاسیس شد. محصولات تولیدشده کارخانه فولاد کاویان اهواز طبق استاندارد EN10163 است. محصولات این مجتمع کیفیت مرغوب و قیمت مناسبی دارد.
  • کارخانه فولاد اکسین خوزستان: مجتمع اکسین یکی دیگر از کارخانههای برتر تولید ورق در ایران به شمار می آید. اصلی ترین تمرکز این شرکت تولید ورق سیاه عریض در سایز ۲۰ میل به بالا و با عرض ۲ متر است.
  • کارخانه فولاد گیلان: مجتمع فولاد گیلان در استان گیلان و در جاده سراوان قرار دارد و کار خود را از سال ۱۳۸۲ آغاز کرده است. یکی از مهمترین ویژگی های این کارخانه را تولید محصولات و خرید ورق سیاه با قیمت مناسب می دانند.
  • شرکت نورد و تولید قطعات فولاد: قدیمیترین کارخانه تولید ورق سیاه در ایران به شمار می آید. این مجتمع در سال ۱۳۴۷ در 17 کیلومتری جاده کرج تاسیس شد. این شرکت بزرگ می تواند ورق های سیاه با ظرفیت ۱۴ هزار تن در سال تولید کند.

کیفیت و استاندارد ورق سیاه

با توجه به استفاده فراوان این قطعه در صنایع مختلف از جمله تانکرسازی، کشتی سازی و غیره، توجه به کیفیت و استاندارد آن ضروری است. پیش از این، ورق های سیاه با استاندارد DIN17100 آنالیز شیمیایی می شدند، اما درحال حاضر دیگر از این استاندارد استفاده نمی شود و جایگزین آن را استاندارد BSEN10025 قرار داده اند. در نتیجه این تغییر استاندارد کیفیت تولید ورق ها هم بیشتر شد.

انواع گرید ورق سیاه

انواع گرید ورق سیاه

خرید ورق سیاه مقرون به صرفه است و کاربرد گسترده ای در صنایع دارد. ورق فولادی ‏آلیاژهای مختلفی برای تولید این نوع به کار برده می شود. به طور معمول دو گرید‏ st 37 و st 52 را ‎برای تولید این محصول ‏به کار می برند. تفاوت دو گرید فوق از لحاظ میزان کربن است. میزان کربن باعث تفاوت در سختی این محصولات می شود.

عبارت ‏ST‏ در کنار آلیاژها میزان تنش نهایی یا همان میزان سختی برحسب کیلوگرم بر ‏سانتی متر مربع را نشان می دهد. گرید st37 به عنوان فولاد معمولی یا فولاد نرمه نیز شناخته می شود. این آلیاژ در دسته ‏فولادهای کم کربن قرار می گیرد. از خصوصیات این گرید می توان به خاصیت جوش پذیری و استحکام بالا اشاره کرد. کاربرد ورق سیاه آلیاژ st 37 ‏در ساخت انواع پروفیل های سبک و ساختمان سازی است.

ازسوی دیگر ورق st52 کربن بیشتر و درجه سختی بالاتری دارد. علاوه بر این، در ترکیب این آلیاژ عناصر دیگری همچون منگنز، فسفر، گوگرد و ‏سیلیسیم نیز استفاده شده است. درصدهای مواد اشاره شده در گریدهای مختلف ورق سیاه آلیاژ st52 با هم تفاوت دارد. این دسته از آلیاژ ورق سیاه بیشتر در کاربردهای صنعتی ‏مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال از آن در ساخت ‏پروفیل های با ابعاد بالا کمک می گیرند. همچنین استفاده از آن در صنایع ‏عظیمی همانند پتروشیمی، ساخت مخزن و ‏کشتی سازی هم رایج است‎.‎‏

وزن ورق سیاه

وزن این کالا بسته به چگالی، طول، عرض و ضخامت آن تغییر می کند. وزن ورق در اندازه های مختلف به شرح زیر است:

ورقی با طول 2 متر، عرض یک متر و ضخامت 2 میلی متر با چگالی 7.86 وزنی حدود 32 کیلوگرم دارد.

وزن ورق هایی با طول 2 متر و عرض یک متر که ضخامتی 2.5 میلی متری و چگالی برابر 7.86 دارد، حدود 40 کیلوگرم اعلام می شود.

ورقی را که طول 2.5 متر، عرض 1.25 متر و ضخامت 3 میلی متر دارد با چگالی 7.86 و وزنی حدود 75 کیلوگرم می توان یافت.

ورق هایی با طول 6 متر، عرض 1.5 متر و ضخامت 4 میلی متر با چگالی 7.86، حدود 288 کیلوگرم وزن خواهند داشت.

مقدار وزن ورق هایی که با طول 6 متر، عرض 1.5 متر و ضخامت 6 میلی متر و چگالی 7.86 تولید شده اند، حدود 432 کیلوگرم خواهد بود.

حدود وزن اعلام شده برای ورقی با طول 6 متر، عرض 1.5 متر و ضخامت 8 میلی متر و با چگالی 7.86 معادل 576 کیلوگرم است.

در ورقی که طول 6 متر، عرض 1.5 متر و ضخامت 10 میلی متر، چگالی 7.86 را نشان می دهد با مقدار وزن حدود 720 کیلوگرم رو به رو هستیم.

برای ورق هایی که طول آن ها برابر با 6 متر، عرض آن ها معادل 1.5 متر و ضخامت شان 12 میلی متر در نظر گرفته شده است، چگالی 7.86 و وزن حدود 864 کیلوگرم را باید در نظر گرفت.

ورقی با طول 6 متر، عرض 1.5 متر و ضخامت 15 میلی متر با چگالی 7.86 وزنی حدود 1080 کیلوگرم دارد.

قیمت ورق سیاه

قیمت ورق سیاه

قیمت روز ورق سیاه بسته به شرایط مختلف خود محصول و شرایط اقتصادی کشور تغییر می کند. بررسی قیمت ورق سیاه وابسته به اندازه، گرید، ضخامت و مقدار مورد نیاز مشتری برای خرید این محصول است. همچنین هزینه های حمل ونقل و قیمت مواد اولیه و نوسانات ارزی هم بر قیمت نهایی آن تاثیر خواهد داشت.

خرید ورق سیاه از مراکز معتبر

فاکتورهای فراوانی در خرید ورق سیاه دخیل هستند. همچون اندازه موردنظر، قیمت، هزینه حمل ونقل، نوع گرید و غیره. بنابراین خرید آن از مراکز معتبر برای اینکه همه چیز به درستی پیش برود و مشکلی پیش نیاید ضروری است. مشاوره با کارشناسان مسلط به این حوزه می تواند به انتخاب شما کمک کند.

دسترسی به راهنمای جامع خرید ورق سیاه کلیک کنید

جمع بندی

قیمت ورق سیاه با توجه به کاربرد، گرید و کارخانه تعیین و به مشتری اعلام می شود. ورق های سیاه اکثرا در صنایع ساختمان سازی کاربرد دارند. ورق آهن سیاه به دلیل درصد کربن بالا در صنایع سنگین نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل اهمیت این محصول توصیه می شود با توجه به کاربرد مورد نظر گرید ورق سیاه مناسب را انتخاب نمایید و پس از تحقیق در خصوص کارخانه های تولیدکننده، نسبت به خرید محصول مناسب با کار خود اقدام کنید. درنظر داشته باشید که قیمت ورق سیاه و خرید ورق سیاه ممکن است گاهی اوقات پیچیده شود.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0Fyz1ZAh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
سعید :
11 ماه پیش
از نظر کیفیت ورق سیاه کدوم کارخونه بهتره؟
رضا :
7 ماه پیش
سلام وقت بخیر. قیمت دقیق ورق سیاه رو از کدوم بخش میتونم ببینم؟
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه