هدست ویژن پرو درحال حاضر مهم ترین و اصلی ترین محصول آینده نگرانه اپل محسوب می شود. اپل در حوزه هدست های واقعیت مجازی تازه وارد به شمار می رود اما این غول فناوری می تواند هدست ها را برای خودش به تجارتی ۲۵ میلیارددلاری تبدیل کند.
«مارک گرمن» از نشریه بلومبرگ گزارش می دهد اپل نیاز دارد منابع درآمدی خود را گسترش دهد و بازار هدست ها می تواند انتخابی ایده آل باشد. اپل هم اکنون سالیانه حدود ۲۰۰ میلیارد دلار از فروش آیفون درآمد دارد. این گوشی پرطرفدار سالیانه از طریق سرویس هایی مرتبط با خود و فروش لوازم جانبی حدود ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد مکمل برای اپل ایجاد می کند.
اپل باید روی توسعه دسته بندی محصولاتش سرمایه گذاری کند
آیفون جایگاهش به عنوان ماشین پول ساز این غول فناوری را تثبیت کرده است اما اخیراً نتوانسته آن طور که انتظار می رود به افزایش سود اپل کمک کند. برای حل این مشکل گرمن می گوید اپل به محصولی پرطرفدار نیاز ندارد، بلکه به دسته بندی های متعددی از محصولات نیاز دارد که برای این شرکت درآمدزا باشد، ازجمله هدست های واقعیت افزوده و مجازی.
البته گفتن این موضوع از انجام آن راحت تر است. حین توسعه هدست ویژن پرو، مدیران اپل انتظار داشتند این محصول بتواند به محصولی در حد و اندازه های اپل واچ تبدیل شود که البته باتوجه به فروش ضعیف ویژن پرو کاملاً دور از انتظار است. گرمن می گوید شاید خانواده گسترده تری از محصولات پوشیدنی سری ویژن مانند عینک های هوشمند، عینک های واقعیت افزوده و نمایشگرهای متصل به آیفون، بتوانند به تجارتی حدود ۲۵ میلیارد دلاری برای اپل تبدیل شوند.
ممکن است برخی عقیده داشته باشند محصولی ثانویه مانند آیفون متصل به یک جفت عینک هوشمند ممکن است این تجربه را دست وپاگیر کند اما اپل ظاهراً باور دارد این ترکیب می تواند به مکملی مهم برای اکوسیستم این شرکت تبدیل شود.
ساخت محصولی که به اندازه آیفون برای اپل درآمدزایی داشته باشد، تقریباً محال به نظر می رسد اما گسترش منابع درآمدی با سرمایه گذاری روی عینک های هوشمند و واقعیت افزوده می تواند اپل را همچنان در قله نوآوری و درآمد نگه دارد.