دوشنبه, ۷ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Mon, 28 Oct(10) 2024 /
           
فرصت امروز

مقایسه دو برند اروپایی تولید کننده تجهیزات اتوماسیون صنعتی

در این مقاله قصد داریم، شما را با تجهیزات اتوماسیون صنعتی از برندهای مطرح و معروف اروپایی دانفوس و ABB آشنا کنیم و همچنین به بررسی دقیق قابلیت ها و کاربردهای این دستگاه ها بپردازیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اهمیت استفاده از تجهیزات اتوماسیون صنعتی

تجهیزات و دستگاه های کاربردی در زمینه اتوماسیون صنعتی با تکیه بر تکنولوژی مدرن و نوین جهانی توسط برندهای مختلف در کشورهای آسیایی و اروپایی طراحی و تولید می شوند. برند محبوب دانفوس و ABB جزء تولید کنندگان انواع درایو، PLC، اچ ام آی و... هستند، تمامی این تجهیزات اروپایی در کشور ایران از طریق نمایندگی های معتبر مانند نمایندگی دانفوس به فروش می رسند.

اهمیت و ضرورت استفاده از تجهیزات مرتبط با حوزه اتوماسیون صنعتی در کاربری های مختلف در صنعت باعث شده است، تا کاربران در زمان انتخاب دستگاه های صنعتی به کیفیت و ساختار طراحی آن توجه نمایند. برندهای اروپایی تولید کننده این تجهیزات با رعایت استانداردهای بین المللی و استفاده از متریال مناسب، محصولات با کیفیت خود را در سراسر دنیا ارائه می دهند. یکی از اصلی ترین و کاربردی ترین تجهیزات مربوط به اتوماسیون اینورتر است، این دستگاه کنترل کننده دور موتور با قابلیت های متنوع قادر است، به بهینه سازی انرژی و کاهش هزینه ها در پروسه های مختلف صنعتی کمک کند. اینورترهای اروپایی دانفوس و ABB در محدوده توان گسترده با کارکرد دقیق در نوع سه فاز و تک فاز طراحی و ساخته می شوند.

بررسی اینورتر دانفوس و ABB

با هدف آشنایی شما کاربران گرامی با اینوتور یا همان دستگاه کنترل کننده دور موتور از برند ABB و دانفوس به بررسی و مقایسه این دستگاه صنعتی می پردازیم.

اینورترهای برند دانفوس شامل طیف گسترده ای از درایو ولتاژ پایین، ولتاژ متوسط و سافت استارتر می باشند، که هر کدام کارکرد و ویژگی های خاصی دارد. این برند رنج وسیعی از درایو در نوع تک فاز و سه فاز تولید می کند، که استفاده از آن ها باعث جلوگیری از استهلاک الکتروموتور و افزایش عمر موتور می شود. از قابلیت های اصلی اینورتر دانفوس می توان به راه اندازی راحت موتور با شتاب و سرعت مشخص اشاره کرد. در مقابل اینورترهای ABB با ساختار و طراحی مطمئن برای ارائه کارکرد قابل اعتماد در شرایط سخت و پیچیده صنعتی بسیار کاربردی و مصرفی هستند. از شاخصه های درایو ای بی بی می توانیم به حفظ دمای موتور در وضعیت ایده آل اشاره کرد، از این جهت این نوع اینورتر در مصارف مختلف صنعتی مانند فن و پمپ مورد استفاده بسیاری دارد، همچنین این درایوها در دو نوع جریان متناوب و مستقیم در بازار به فروش می شود.

دانفوس یا ABB، مسئله این است!

با توجه به مزیت هایی که در بالا اشاره کردیم، می توان گفت؛ درایوهای دانفوس و ABB هر دو جزء اینورترهای مناسب و مطمئن با ساختار مقاوم به حساب می آیند، تنها لازم است در زمان انتخاب این درایو ها به فاکتورهای زیر توجه نمایید.

  • مطابقت داشتن توان اینورتر و موتور
  • نوع منبع تغذیه و تعداد فاز ورودی
  • نوع کاربری و استفاده از اینورتر مناسب براساس کاربرد مورد نظر
  • شرایط و وضعیت محیطی قرارگیری درایو (توجه به دما، رطوبت و ...)

نکته مهم: در هنگام خرید اینورتر، موردی که بسیار حائز اهمیت است، توجه کردن به فضای قرار گیری درایو است، به طور مثال برای استفاده از اینورتر در محیط های سخت و پیچیده صنعتی یا مکان های مرطوب با هوای معتدل باید از اینورتری استفاده نمایید که درجه حفاظتی بالایی مانند (IP66) در برابر آب و گرد و غبار داشته باشد.

مزایای استفاده از PLC برند اروپایی

همان طور که قبل تر اشاره کردیم، استفاده از تجهیزات و دستگاه های مرتبط با اتوماسیون صنعتی تولید کشورهای اروپایی به دلیل ساختار و متریال با کیفیت طول عمر بالایی دارند و مناسب استفاده در طیف بسیار وسیعی از کاربردها طراحی و تولید می شوند. کنترلر منطقی و برنامه پذیر PLC همانند اینورتر جزء دستگاه های مرتبط با اتوماسیون صنعتی است، که کارکرد دقیق و ایمنی را در صنایع مختلف ارائه می دهد.

پی ال سی برند ABB و دانفوس با طراحی براساس فناوری نوین در واقع سیستم کنترل صنعتی منعطف و قدرتمندی هستند، که برای اتوماتیک سازی پروسه های مختلف در کاربری هایی مانند حمل و نقل، تولیدات در کارخانه ها و... مورد استفاده قرار می گیرند و از طریق ادغام قطعات سخت افزاری و نرم افزاری، فرایندها و دستگاه های صنعتی را تنظیم می کنند. مزیت های کار با پی ال سی در دنیای صنعت و اتوماسیون تولیدی کارخانه ها نظارت و کنترل دقیق تجهیزات است. در واقع این کنترل کننده منطقی با قابلیت برنامه ریزی توسط ترمینال های ورودی خود، داده ها را دریافت می کند و بعد آن ها را براساس برنامه ریزی SAVE شده در حافظه پردازش می نماید و در نهایت نتیجه عملیات را به صورت فرمان هایی از طریق ترمینال خروجی به گیرنده فرمان می فرستد.

پی ال سی مانند کامپیوتر دیجیتال صنعتی برای کنترل پروسه تولیدات، خط مونتاژ کارخانه ها و... که نیازمند توانایی بالا و تشخیص دقیق برنامه نویسی است، به کار گرفته می شود. از کاربردهای اصلی پی ال سی اروپایی ABB و دانفوس می توان به عملکرد دقیق و سریع آن و همچنین مقاومت بالای دستگاه جهت استفاده در شرایط پیچیده صنعتی اشاره کرد.

PLC برندهای اروپایی در صنعت تولید پلاستیک، صنایع تولید غذا و دارو و انواع کاربردهای صنعتی در ایران مورد استفاده صنعتگران و مهندسان برق قرار می گیرد، دلیل اصلی کار با پی ال سی اروپایی عمر بالا و خرابی ها و ایرادات بسیار پایین آن است، که هزینه های تعمیرات را بسیار کاهش می دهد و موجب صرفه جویی در هزینه می گردد.

با توجه به مواردی که ذکر شد، می توان نتیجه گرفت، پی ال سی برند دانفوس و ABB با طراحی مقاوم و قدرتمندی که دارند، هر دو جزء محصولات با کیفیت در بازار ایران به حساب می آیند. در ادامه نکات و موارد اساسی که باید در زمان خرید PLC به آن توجه شود را شرح می دهیم.

  • توجه به نیاز پروژه و نوع کاربری
  • در نظر گرفتن محیط کاری PLC و توجه به شرایط فضای عملیاتی (در صورتی که پروژه در محیط سخت صنعتی اجرا می شود، لازم است از مقاومت PLC در زمان خرید آن مطمئن شوید.)
  • توجه به میزان پشتیبانی پی ال سی از پروتکل های ارتباطی مختلف در خطوط تولید (به طور مثال بعضی از PLCها توانایی متصل شدن به اچ ام آی، SCADA و سیستم های اتوماسیون دیگر را دارند و می توانند از پروتکل ارتباطی مدباس، پروفی نت و اترنت و... پشتیبانی کنند.
  • منعطف بودن و امکان گسترش ( ممکن است در آینده نیاز به اضافه کردن ورودی و خروجی های بیشتری در پروژه باشد.)

انتخاب هر نوع تجهیز صنعتی مرتبط با اتوماسیون نیازمند در نظر گرفتن فاکتورهایی است، که قبل تر به آن ها اشاره کردیم، در صورتی که قصد خرید تجهیزات مختلف اتوماسیون صنعتی از برندهای اروپایی را دارید، پیشنهاد می کنیم؛ از نمایندگی های اصلی و معتبر مانند نمایندگی ABB در ایران خرید نمایید و از خدمات گسترده آن که شامل گارانتی، تعمیر و... است، بهره مند شوید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8A6tonLo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکخرید آیفون 15 پرو مکسبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه