به گزارش فرصت امروز به نقل از اقتصادنیوز، روند عرضه شرکت های خودروسار نشان می دهد هر گاه مدیران فروش ایران خودرو و سایپا فرمان تاخیر در فاکتور کردن خودروها را صادر کردند، با فاصله اندکی شاهد افزایش قیمت کارخانه ای خودرو بوده ایم.
خودروسازان جاده عرضه محصولات خود به بازار را محدود کرده اند؛ موضوعی که باید دید چه هدفی در پی آن وجود دارد.
خودروسازان بازی تکراری تاخیر در فاکتور کردن محصولات خود برای بازار را از سر گرفتند و اخبار منتشر شده نشان می دهد دو خودروساز بزرگ کشور جاده عرضه محصولات خود به بازار را باریک کردند. این مسئله می تواند حامل خبر بدی برای بازار خودرو باشد.
براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، روند عرضه شرکت های خودروسار نشان می دهد هر گاه مدیران فروش ایران خودرو و سایپا فرمان تاخیر در فاکتور کردن خودروها را صادر کردند، با فاصله اندکی شاهد افزایش قیمت کارخانه ای خودرو بوده ایم.
ایران خودرو و سایپا آخرین مجوز افزایش قیمت خود را بهار ۱۴۰۲ دریافت کردند. البته ایران خودرو شهریور ۱۴۰۲ -به دنبال اعمال استانداردهای جدید خودرویی که از سوی سازمان ملی استاندارد به شرکت های خودروساز تکلیف شد- برای هشت محصول ارتقا یافته خود، قیمت های جدید گرفت. حتی اگر مجوز افزایش قیمت این هشت محصول را ملاک قرار دهیم حدود یکسال است که خبری از افزایش قیمت خودرو در کارخانه نبوده است.