جمعه, ۶ مهر(۷) ۱۴۰۳ / Fri, 27 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

چاپ فوری 2 ساعته

6 روز پیش ( 1403/6/30 )
 

چاپ فوری 2 ساعته

چاپ دیجیتال چیست و چگونه با استفاده از آن می توانید کار چاپی خود را در همان روز سفارش تحویل بگیرید. چاپ فوری 2 ساعته انواع محصولات چاپی شامل کارت ویزیت، لیبل، بروشور و تراکت و... با استفاده از چاپ دیجیتال نمونه پس از چاپ برگه اول نمونه کار را ببینید و پس از تایید چاپ خود را انجام دهید. در این مقاله با این شیوه چاپی نوین بیشتر آشنا خواهید شد.

چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال فرآیند چاپ تصاویر دیجیتالی (فایل عکس با فرمت های مختلف jpg یا pdf یا …) است که به طور مستقیم بر روی انواع مختلف کاغذ و مقوا انجام می شود. برخلاف چاپ افست، در چاپ دیجیتال نیازی به کلیشه چاپ نیست و فایل طراحی شما مستقیما روی کاغذ و مقوا چاپ می شود. به طور خلاصه چاپگر های چاپ دیجیتال را می توان پرینتر هایی با طرز کاری تقریبا مشابه با چاپگر های خانگی دانست اما با سرعت و کیفیت بسیار بالاتر.

به دلیل اینکه در چاپ دیجیتال نیازی به ساخت کلیشه برای چاپ نداریم شروع فرایند چاپ به محض ارسال فایل طراحی انجام می شود و هیچ محدودیتی برای چاپ در تیراژ پایین یا بالا نداریم. امکان چاپ از یک عدد وجود دارد تا هزاران عدد. همچنین امکان رفع اشکال در کلیه مراحل چاپ به آسانی قابل انجام است.

بطور خلاصه سرعت چاپ بالا، امکان چاپ در تعداد کم و امکان ویرایش آسان از مزیت های اصلی چاپ دیجیتال است.

کیفیت چاپ دیجیتال

در ابتدای ورود چاپ دیجیتال به دلیل نو بودن این تکنولوژی کیفیت چاپ دیجیتال به مراتب پایین تر از چاپ افست بود، اما به مرور و با بروز شدن دستگاه های چاپ دیجیتال تک تک مشکلات مربوط به کیفیت این دستگاه ها برطرف شده و امروزه چاپ دیجیتال در برخی از پارامترهای کیفی از چاپ افست نیز دقیق تر و با کیفیت تر عمل می کند و علاوه بر سرعت بالا، کیفیت بسیار بالایی نیز عرضه میکند.

کاربردهای چاپ دیجیتال

به جرئت می توان گفت با چاپ دیجیتال هرچه نیاز دارید را می توانید چاپ کنید، کارت ویزیت، لیبل، برچسب و استیکر، تراکت، پوستر، تخته شاسی، فوم برد، بنر، انواع سازه های نمایشگاهی، کاتالوگ و بروشور، کتاب و جزوه، انواع اوراق اداری، فاکتور و سربرگ و پاکت نامه و... در پایین ترین تیراژ حتی یک عدد! و در کمترین زمان ممکن حتی 2 ساعت کل کار چاپی شما انجام خواهد شد.

در این مقاله چند نمونه از مهم ترین کاربردهای چاپ دیجیتال را باهم مرور خواهیم کرد تا بهتر با چاپ دیجیتال و انواع کاربردهای آن آشنا شویم:

چاپ لیبل

چاپ لیبل، برچسب و یا استیکر

لیبل، برچسب و یا استیکر

یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین کاغذهای چاپی مورد استفاده صنایع مختلف لیبل ها و برچسب ها هستند. این کاغذهای کوچک که یک طرف آن ها چسبنده است (لیبل پشت چسب دار) پس از چاپ روی بسته بندی یا محصول شما می چسبند و به آسانی اطلاعات مورد نیاز آن را به خریداران خود اعلام می کنند.

لیبل، برچسب یا استیکر؟ هر اسمی که داشته باشد مهمترین برگه چاپی برای معرفی محصول شما و اطلاعات ضروری آن است. این برچسب های کوچک در اندازه ها و جنس های گوناگونی تولید می شوند پس انتخاب بهترین لیبل متناسب با محصول شما مهمترین قدم برای فروش محصولاتتان است.

علاوه بر جنس لیبل، نوع برش لیبل نیز یکی از مهمترین عوامل در چاپ لیبل است. عاملی که در انتخاب ما برای جنس و نوع برش لیبل تاثیر مستقیمی دارد، محلی است که قرار است چسبانده شود که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

برش مستقیم یا نیم تیغ (کاتر پلاتر):

لیبل ها از نظر نوع برش به دو دسته برشی و نیم تیغ تقسیم می شوند. در برش نیم تیغ فقط لایه رویی برچسب بریده می شود و لایه پشتی آن سالم می ماند تا بتوان برچسب ها را به راحتی جدا کرد. در برش ساده هر دو لایه برش میخورد و تنها به شکل برش مربع یا مستطیل انجام پذیر است.

اگر برچسب شما کوچکتر از 4 سانتی متر است یا شکلی غیر از مربع و مستطیل دارد برش آن به صورت نیم تیغ یا همان کاتر پلاتر خواهد بود و در ابعاد بزرگتر از 4 سانتی متر با شکل های مربع یا مستطیل برش مستقیم قیمت مناسب تری خواهد داشت.

انواع لیبل:

پس از انتخاب نوع برش لیبل، باید جنس لیبل خود را نیز تعیین کنید. لیبل ها از نظر جنس به مدل مختلفی تقسیم می شوند:

لیبل کاغذی: چاپ این نوع لیبل ها روی کاغذ پشت چسب دار انجام می شود، قیمت آن بسیار ارزان است ولی مقاومت و ماندگاری آن مخصوصا در برابر رطوبت کم است.

لیبل سلفونی: همان لیبل کاغذی هستند که برای افزایش مقاومت در برابر رطوبت و پارگی روی آن سلفون چسبانده می شود که به همین دلیل به آن ها لیبل سلفونی می گویند.

لیبل پی وی سی: چاپ این نوع لیبل روی pvc انجام می شود، ماده ای مانند پلاستیک و کاملا مقاوم در برابر آب. لیبل های پی وی سی کاملا ضد آب بوده و ماندگاری بسیار بالایی دارند. این لیبل ها در دو دسته شفاف و سفید تولید می شوند که با توجه به نوع طراحی و محصولی که قرار است روی آن چسبانده شود انتخاب می شود.

لیبل متالایز: از لوکس ترین لیبل های موجود در صنعت چاپ با ماندگاری بسیار عالی و ظاهری بسیار شکیل، موجود در دو رنگ طلایی و نقره ای در دو نوع براق و مات.

لیبل گچی: برچسبی خاص که به دلیل ماهیت ظریف خود کاربردهای بسیاری دارد. لیبل های گچی یا خرد شونده به آسانی پاره می شوند، و پس از چسبدین به سطح مورد نظر سالم کندن آن ها غیر ممکن است و به همین دلیل کاربردهایی مانند لیبل گارانتی و یا لیبل پلمب بسته بندی دارند.

لیبل یووی دی تی اف: نوع جدیدی از لیبل هاست که ابتدا طرح شما روی برگه ای چاپ شده و در دو طرف آن طلق و سلفون نصب می شود. طرح خود را از روی صفحه بریده، طلق آن را جدا کرده و به سطح مورد نظر می چسبانید، سپس سلفون رویی آن را جدا می کنید، نتیجه نهایی کار مانند چاپ مستقیم روی سطح مورد نظر شما خواهد بود. چسبندگی بسیار عالی و امکان نصب روی سطوح مختلف پلاستیکی، شیشه ای، فلزی، چوبی، سرامیکی و ... و ظاهر بدون حاشیه این لیبل با برجستگی زیبای آن، چاپی عالی و خاص برای محصولات شما خواهد بود.

چاپ کارت ویزیت

چاپ کارت ویزیت

یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی فیزیکی کارت ویزیت ها هستند. یک کارت ویزیت شکیل و با چاپ عالی نشان دهنده سطح کیفی کاری شما و محصولات تولیدی شما خواهد بود. در ادامه مقاله با با انواع روش های چاپ کارت ویزیت، جنس های مختلف، سایز و شیوه های برش خاص کارت ویزیت آشنا خواهید شد.

پی وی سی

پی وی سی یا همان pvc نوعی پلاستیک است که در ضخامت های متفاوتی تولید می شود و در ضخامت 760 میکرون کاملا مشابه کارت های بانکی است. مهمترین مزیت آن مقاومت بالا و کاملا ضد آب بودن pvc است. کارت ویزیت pvc در چهار مدل مات، براق، متالیک و صدفی تولید می شود.

کاغذ

تنوع بسیار بالا در رنگ، جنس و بافت کاغذهای متفاوت، این جنس را به پر استفاده ترین ماده برای چاپ کارت ویزیت تبدیل کرده و بیش از 90 درصد کارت ویزیت های چاپ شده از جنس کاغذ می باشند. بیایید با انواع کاغذ و نمونه های چاپ شده آن آشنا شویم

کارت ویزیت گلاسه

پر کاربرد ترین کاغذ مورد استفاده در صنعت چاپ. کاغذی صیقلی، براق و ارزان که تقریبا تمامی طراحی ها به خوبی روی آن جلوه می کند و به دلیل صیقلی بودن آن بسیار مناسب برای پوشش های لمینت و سلفون است.

کارت ویزیت کرافت

یکی از کاغذهای پر استفاده در صنعت چاپ که در گرماژ 300 گرمی، ضخیم و مناسب چاپ کارت ویزیت می شود. این کاغذ رنگی کرم مانند دارد و در دو نوع ایرانی و سوئدی وجود دارد. این کاغذ با ظاهر خاص و آنتیک خود برای چاپ کارت ویزیت با طراحی منحصر بفرد بسیار مناسب است.

کارت ویزیت سلفون

پوششی بسیار نازک که برای افزایش مقاومت و زیبایی روی کاغذ گلاسه چسبانده می شود و در سه نوع براق، مات و مخملی وجود دارد. سلفون براق موجب شادابی و درخشش رنگ شده، سلفون مات ظاهری شکیل و رسمی دارد و سلفون مخملی مشابه مات ولی با حس لمسی متفاوت و لطیف مانند مخمل.

کارت ویزیت لمینت

پوششی مشابه سلفون با این تفاوت که ضخامت آن بسیار بالاتر است. لمینت کارت ویزیت شما را مستحکم و مقاوم کرده و انعطاف آن را کاهش می دهد. پوشش لمینت در دو نوع مات و براق وجود دارد که انتخاب آن ها به سلیقه، نوع طراحی و رنگ کارت ویزیت شما بستگی دارد.

کارت ویزیت کتان

از ارزان ترین کاغذهای بافت دار بوده که در چهار مدل با بافت های گوناگون تولید می شود. کتان امباس که ارزان ترین کتان بوده، کتان های با کیفیت کبریتی و ایتالیا که بافتی تار و پود گونه و ریز دارند و کتان کهلر آلمان که بافتی با خطوط برجسته افقی یا عمودی دارد.

کارت ویزیت فابریانو

نوع دیگری از کاغذهای بافت دار با کیفیت در چهار مدل فابریانو چکشی با بافت هایی مانند ضربات چکش، فابریانو مویی کرم با رنگ کاغذ کرم و بافت ریش ریش ، فابریانو معمولی با بافتی شامل خطوط عمودی و افقی و فابریانو صدفی با بافتی خاص و صدف مانند جزو کارت ویزیت های فانتزی و با کیفیت محسوب می شوند.

ضخامت و شکل کارت

برای چاپ کارت ویزیت معمولا از کاغذهایی با جرم 300 گرم در هر متر مربع استفاده می شود. این جرم بالا به کاغذ ضخامت و انعطاف مناسبی برای چاپ کارت ویزیت می دهد. اما در صورتی که کارتی محکم تر و ضخیم تر می خواهید علاوه بر استفاده از پوشش ضخیم و مستحکم لمینت راه های گوناگون دیگری نیز وجود دارد.

کارت ویزیت 600 گرمی

کارت ویزیت های 600 گرمی از چسباندن دو عدد کاغذ 300 گرمی روی هم تولید می شوند و ضخامتی دو برابر کارت های عادی دارند. شما می توانید در هر نوع کارت ویزیتی ضخامت 600 گرمی را انتخاب کنید تا کارتی ضخیم و مستحکم داشته باشید.

کارت ویزیت مغر رنگی

این کارت ویزیت ویژه بصورت سه لایه تولید می شود. روی لایه بالایی و پایینی طرح پشت و روی کارت چاپ می شود و لایه میانی آن از جنس مقوای رنگی و ضخیم است. این کارت بسیار ضخیم و مقاوم است به طوری که ضخامتی در حدود پنج کارت ویزیت گلاسه دارد.

انواع سایز و برش

کارت ویزیت ها معولا در اشکال مستطیل و مربع برش داده می شوند که ابعاد استاندارد مستطیل 8.5 در 5.5 سانتی متر بوده و سایز استاندارد برای برش مربع 5 در 5 سانتی متر است همچنین می توان گوشه های کارت را نیز به شکل گرد برش داد.

کارت ویزیت با برش خاص

چاپ کارت ویزیت با برش خاص

برای برش کارت ویزیت در اشکال دلخواه ابتدا کارت شما روی ابعاد استاندارد چاپ و برش داده می شود، سپس متناسب با طرح دلخواه شما قالب ساخته می شود و کارت ها مجددا با قالب مخصوص خود برش داده می شوند.

چرا خانه چاپ و گرافیک

خانه چاپ و گرافیک با مدیریت سیاوش اسکندرنای با دارا بودن مدرن ترین دستگاه های چاپ دیجیتال رنگی با کیفیت عالی و رنگ های زنده برای چاپ روی انواع کاغذ با گرماژ متفاوت امکان چاپ تقریبا تمامی پروژه های چاپی شما را داشته و کارهای شما را با بالاترین سرعتی که تاکنون تجربه نکرده اید به دست شما می رساند. پرینترهای تک رنگ و مخصوص چاپ کتاب با بالاترین سرعت و کیفیت آماده چاپ کتاب، جزوه ، دفترچه یادداشت، سررسید و کتابچه های شماست. دستگاه های برش مستقیم و برش بسیار دقیق نیم تیغ اتوماتیک امکان برش لیبل های زیر 1 سانتی متر را با دقت فوق العاده برای شما فراهم میکند. از دیگر خدمات ما می توان به چاپ پلات در عرض های گسترده لارج فرمت، انواع پوشش های لمینت مات و براق و سلفون مات، براق و مخملی، انجام انواع صحافی منگنه ساده، منگنه دوبل، فنر، چسب گرم و سرد و جلد سخت سلفونی و گالینگور اشاره کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/E6geLNYz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکس
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه