براساس نتایج نظرسنجی ACSI، مشتریان اپل نسبت به مشتری های سایر برندها رضایت بیشتری از محصولاتشان دارند؛ به همین دلیل اپل توانسته سامسونگ را در این عرصه کنار بزند و صدرنشین رده بندی رضایت کاربران شود.
به گزارش وب سایت «اپل اینسایدر»، بسیاری از کاربران به دلیل سخت افزار باکیفیت و سیستم نرم افزاری روان اپل تجربه کاربری قابل قبولی داشته اند. سال 2023 اپل و سامسونگ هر دو در این زمینه به یک اندازه موفق بودند اما به تازگی در نظرسنجی جدید «شاخص رضایت مشتریان آمریکایی» (ACSI) در حوزه لوازم خانگی و گجت ها، اپل به تنهایی صدرنشین شده است.
اپل درحالی توانسته امتیاز 85 را در این نظرسنجی کسب کند که سال گذشته با 83 امتیاز مشترکاً با سامسونگ صدرنشین این نظرسنجی بود. اما اکنون اپل نسبت به پارسال 2 امتیاز بیشتر و سامسونگ یک امتیاز کمتر دارد. بهبود عملکرد آیپدها و ارتقای کیفیت مک بوک ها، اصلی ترین دلایلی بودند که رضایت کاربران را به دست آوردند.
جالب این جاست که اچ پی با رشد 4 درصدی از سامسونگ پیشی گرفته و مقام دوم را به دست آورده است.
نتایج نظرسنجی رضایت مشتریان آمریکایی
در این نظرسنجی، به 13113 خریدار ایمیل فرستاده و از آن ها خواسته شد تجربیات خود را درباره محصولاتی که اخیراً خریده اند، بیان کنند. در پایان این نظرسنجی، میانگین امتیازها از 80 در سال گذشته به 81 افزایش یافت که عمدتاً به دلیل بهبود کلی کیفیت گجت ها، مخصوصاً لپ تاپ ها و تبلت ها بوده است. درحالی که میانگین امتیاز PCها از 84 امتیاز به 82 امتیاز کاهش پیدا کرده است.
این روند نشان می دهد کاربران به سخت افزار، توانایی پردازش گرافیکی، کیفیت صدا، دسترسی به نرم افزارها و برنامه ها توجه زیادی دارند. سهولت کار با سیستم و سرعت پردازش CPU نیز در اولویت دوم خریداران قرار دارد. همچنین دسترسی به لوازم جانبی و به حداقل رساندن خرابی های سیستم اولویت های دیگر خریداران هستند.